Underbar första dag

Nu är jag äntligen tillbaka i Santa Barbara!

Resan hit gick väl rätt så bra. Ska dock inte åka med Air Berlin igen. Inga egna entertainent system, bara ett par tv-apparater som alla fick kolla på. Lame.

Men nu är jag äntligen här! Min nya house mate Christoffer kom och hämtade mig vid bussen. Det nya stället jag ska bo på är riktigt nice, stort härligt rum. Lägenheten ligger precis vid skolan, alltså verkligen precis vid. Och så havsutsikt.

Idag var in första dag här, och jag började med att bara gå runt i den 25-gradiga värmen vid stranden, piren och State Street. Mådde så bra och tänkte verkligen att ”jag är hemma”.

 

Så träffade jag Lauren, och det var så roligt att se henne igen. Vi käkade lunch och hade så mycket att prata om.

Vi drog sen hem till Elyse. Tillsammans med henne och hennes roommates hund drog vi till en stor hundstrand. Vi solade, badade och lekte med den stora labradoren Apollo. Han gillar små hundar. Så fort det sprang förbi en liten hund sprang han efter för att leka.

 

Ikväll åt jag och Lauren middag (äntligen Arigato Sushi!) med Cecily och Vaios. Åh, så roligt att träffa mina vänner igen. Jag mår så bra.

 

Imorrn börjar skolan. Ska bli riktigt kul faktiskt. Har två lektioner imorrn; en vid 11 och en på kvällen. Återkommer om några dar och säger hur de verkar.

 

Så allt är bra nu kan jag sammanfatta det med.

 

Vill avsluta med att sända en hälsning till mina föräldrar. Tack mamma och pappa för allt i sommar! Jag uppskattar det verkligen. Älskar er!

#1 - Emelie

Hej Johan!

Vad lustigt... Att snubbla in på din blogg? Hur är läget med dig? Så du känner Emma och Peggy? Hittade hit genom google! :) Tror du att du skulle kunna få lämna ut en mailadress så att jag kan komma i kontakt med dem? Jag har lite frågor rörande namnlagen nämligen som Skatteverket inte kan svara på. Så klart. Jag är nyfiken på hur de kom runt namnlagen som säger att man inte kan ta varandras efternamn som mellannamn. Jag och min fästman vill nämligen ta varandras efternamn när vi gifter oss. Det vore hemskt snällt om du kunde hjälpa mig med detta! Jag hoppas att allt är fint med dig i staterna! Jag kommer minsann läsa vidare här i bloggen, väldigt spännande! Hur länge till kommer du att vara kvar där? Kram från Emelie (gamla journalistik-klasskamraten)

#2 - Johan

Hej Emelie! Vad roligt att höra från dig igen =D



Jag skickar svar i ett mail till dig