Rolig helg och skum film: Dr Parnassus

Det blev en schysst helg. I fredags var det förfest här på Victoria och sen festande på La Breeza.

 

Igår, lördag, spelade Steven match igen och den här gången vann de riktigt rejält. Det var väldigt roligt att kolla på. Efter matchen väntade jag på Cecily och Lauren så drog vi hem till Cec och Riley och festade. Det var väldigt roligt och vi kom inte ut till festerna vi skulle till. Men vi var åtta pers och hade det bra med Captain Morgan, tequila, öl och champagne. Men att blanda de sakerna är inte att rekommendera…

 

Idag började vi dagen med en massa YouTube-klipp. Jag och Riley har därför gått runt hela dan idag och nynnat på Keyboard Cat-låten. Vi kollade på en massa ”Play him/her off, Keyboard Cat” men för er som inte vet vad jag pratar om så kommer här klippet med bara katten. Varning! Låten sätter sig på hjärnan.

 

 

Idag åt vi alla brunch på Crashcakes. Köpte också muffins men den glömde jag senare i Cecilys bil.

 

Dagen ägnades senare åt att gå runt i affärer. Riley ska skaffa jobb så hon var inne i väldigt många affärer och fick ansökningsblanketter och lämnade CV. Sen försenades vi också när Cecily glömde sin handväska i en affärer och vi fick gå runt och leta i hela Pasea Nuevo.  Men vi hittade den.

 

Efter ett snabbt möte med Elyse och Janna på kvällen lämnade jag tjejerna och träffade Andreas och Jocke för att gå på bio. Vi såg The Imagniarum of Doctor Parnassus.

 

Historien bakom filmen är nästan mer intressant än filmen själv. Heath Ledger spelar en av huvudrollerna, men som ni vet så dog han förra året innan inspelningen var klar. Regissören (Terry Gilliam) lyckades då få de kvarvarande scenerna att innehålla Johnny Depp, Jude Law och Colin Farrell istället för Ledger. Detta funkar eftersom han reser mellan olika diensioner/fantasier och ändrar då utseende varje gång.

 

Filmen då? Fruktansvärt konstig. Väldigt underlig. Den är gjord av Terry Gilliam som gjorde de konstiga tecknade segmenten åt Monty Python. Och filmen var stundtals väldigt mycket som en stor långfilmsversion av de grejerna. Gilliam måste ha varit väldigt påtänd när han gjorde den här filmen för den var så otroligt konstig.  Men jag kan inte bestämma mig vad jag tycker om den. Den är inte bra eller dålig samtidigt som den var väldigt bra och väldigt dålig. Jag gillade inte den. Jag gillar den. Hm.

 

Jag kan inte ge nåt betyg för jag kommer inte på vad jag tycker. Återkommer om det när jag fått tänka på det lite.

 

Imorrn börjar skolan. Klockan 8. Ska först ha Graphic Design och sen Digital Imaging. Sen på kvällen är det dags för fotboll! Det är nästan det jag ser mest fram emot. Återkommer imorrnkväll om hur det gick.

 

Det kringresande gänget redo att göra en av sina föreställningar.

#1 - janne

Haha, mjaaao mjaaao!



Kolla in The Duck Song, sätter sig också på hjärnan! :D