Tillbaka i värmen

Det blev visst inget inlägg till innan jag drog, men nu kommer det i stället.

De sista dagarna i Sverige hade jag fullt upp med trevlig födelsedagsfest för Tina i Alingsås och sen äntligen möta Elin, Anna och Daniel i Göteborg. Sen en massa packande i Getinge innan det var dags att fara.

 

Resan gick väldigt bra. Inga problem på resan Göteborg – London – Los Angeles – Santa Barbara (buss sista vägen). Kom i tid som jag hade planerat. Sov som jag skulle, och på LA-planet såg jag två bra filmer. Toy Story 3 och The Social Network, som handlar om grundandet av Facebook. Båda rekommenderas starkt.

Lauren hämtade mig på hotellet där bussen stannade, men den kvällen var det bara för mig att dra hem och sova. Istället träffades vi på torsdagsförmiddagen istället och åt brunch och satt och snackade jättelänge. Hann med mycket den dagen. Fixade min telefon, var på banken, klippte mig, storhandlade och körde årets första löprunda på stranden. Underbart, men shit vad jobbigt det var. Märktes att jag inte tränat nåt på lovet, så nu blir det träning i stort sett varje dag till skolan började. Kollade efter det på matchen NY Rangers – Vancouver, där Rangers vann en kämparseger med 1-0 mot ligaledarna.

På kvällen åt jag middag med Anna och ikväll ska vi nog ut med lite andra folk. Har varit på långpromenad idag, och ska snart ut och springa igen.

 

Vädret är helt fantastiskt. Ja, förlåt ni i Norden, men jag måste säga det. Det är strålande solsken, 20-25 grader och helt underbart. Känns redan som att den här våren kommer bli bättre vädermässigt än förra.

 

Nu blir det bara semester fram till onsdag när skolan börjar. Eller, den börjar inte förrän den 24, men vi ska ha vårt första möte med skoltidningsredaktionen då.

Och btw, jag har pratat med min praktikplats idag. Det är nu helt klart att jag fått platsen. Nu ska jag bara fixa med lite papper från skolan så kan jag börja där.

 

Jag lovar också att blogga lite oftare än jag gjort på lovet, och ha med fler bilder också.