Underbara dagar – episka nätter

Vad kan jag säga? Jag har det hur bra som helst nu. Att ha tid innan skolan börjar att bara vara ledig var ett väldigt bra beslut. Vädret är hur bra som helst så på dagarna kan man vara ute i solskenet och bara gå omkring och må bra. Plus ligga på stranden och försöka fixa nån slags bränna. Jag har också kommit igång bra med springandet också. Kör min gamla vanliga runda längs stranden, 8,7 km. Måste dock börja gymma snart med. Men än så länge den här veckan så håller jag mitt nyårslöfte, att träna på nåt sätt minst fem gånger i veckan.

Vi har också haft vårt första redaktionsmöte med The Channels. Det kommer bli en rolig termin tror jag. Jag kommer ha i stort sett tre olika uppgifter:

  • Vice nyhetschef. Hjälpa Kyle så mycket det går och ta hand om vissa områden, tex Academic Senate igen.
  • Online editor. Sköta ruljansen på nätupplagan.
  • Managing editor. Se till att allt sköts på rätt sätt samt göra ”budgeten”, den lista över artiklar, bilder och allt annat som visar vad varje person ska skriva, hur långt, vilken genre osv. Idag, torsdag, gjorde jag och nya chefredaktören Cody den första budgeten. Det är i stort sett bara att klippa och klistra från det som alla editors gjort på onsdagen, så det är inte svårt, tar bara lite tid.

På måndag börjar skolan. Känns väldigt bra faktiskt.

 

Ett par kvällar nu har vi haft episka fester hemma hos mig. Laurens pojkvän Kyle har varit på besök, så i måndags tänkte vi, plus Paige, gå ut. Förfest hos mig eftersom det bara är jag hemma här än så länge. Det blev dock ingen utgång utan bara en lång och väldigt rolig förfest.

Nu har Cecily kommit tillbaka, så igår tänkte vi att vi går ut då. Förfest hos mig. Dock ingen utgång då heller. Vi bestämde snabbt att vi hade så roligt att vi bara ville fortsätta hela kvällen och natten. Och det gjorde vi. Vi hade väldigt skoj, och det är härligt att vara här med mina fantastiska vänner.

 

Patrick Seastar var också med, här omgiven av sina beundrarinnor Paige, Cecily och Lauren.

Jag mår väldigt bra just nu. Livet kunde inte vara bättre. Fantastisk stad, härligt väder, roliga dagar och helt underbara vänner. Jag älskar livet just nu.