I Sverige

I ungefär en vecka har jag nu varit i Sverige. Jag saknar Santa Barbara men har börjat inse att jag måste vara här nu, så det är väl ändå okej på nåt sätt. Ingen idé att gå runt och sura, det är bara att göra det bästa av situationen.

 

Jag har börjat jobba på Hallandsposten. Det är faktiskt väldigt roligt att jobba som journalist. Har fått göra rätt så blandade grejer, som prata med politiker, skriva om gurkor, en skola och så igår täckte jag studenten. Vi fokuserade på Sturegymnasiet, så det var väldigt roligt att komma tillbaka till min gamla skola.

 

Det är en stor grej som skiljer skolan och att jobba. Man har inga läxor! Det är hur skönt som helst. När man är klar för dagen är man klar, ingenting att tänka på när man kommer hem. Oväntat härligt.

 

Nu sitter jag på en buss på väg mot Uddevalla. Ska träffa Christoffer och Lidia, de som gifte sig i Brasilien i vintras. Det ska bli riktigt skoj. Kommer även träffa Andreas och Kristian som var med, liksom Ola.