Fantastiskt underbar födelsedagshelg för Cecily

Jag älskar mina underbara vänner. Vi har så roligt tillsammans, och den här helgen var en av de bästa någonsin.

I fredags överraskade jag, Gaby och Paige Cecily i skolan med sång och tårta som jag och Gaby bakat kvällen innan. Cecily blev väldigt överraskad och himla glad. Dessutom smakade tårtan riktigt bra. Cody fyllde också år, så han blev också firad.



Tårtan!

 

Medan hon sen fortsatte med sitt skolarbete åkte vi andra hem till sig och packade. Ungefär vid halv sex-tiden på kvällen kom vi iväg i två bilar, jag, Ola, Lauren, Paige, Cecily och Vaios. Väl framme i Anaheim fanns också Shanna, Cecilys kompis från där hon kommer ifrån, och som jag träffat flera gånger.

 

Vi hade hört att vädret skulle vara dåligt hela helgen, och shit, vilket regnväder det var på fredagen! Men vad gjorde väl det, det var Cecilys födelsedag och vi hade jättekul allihopa i den stora sviten vi bodde i. Vi festade och beställde upp mat.

 

Jag, Paige och Lauren.

 

Cecily öppnar Laurens present.

 

Shanna, Cecily, Lauren och Paige.

 

Hotellet hade en dygnet-runt öppen pool och bubbelpool, så där var vi rätt länge, mitt i natten och mitt i ösregnet. Riktigt kul faktiskt, och riktigt varmt i badvattnet.

 

Vi var dock oroliga för hur vädret skulle vara dagen efter. Hur skulle det gå med vårt planerade Disneyland-besök?

 

Helt perfekt gick det!

 

När vi vaknade upp var det strålande solsken och varmt i luften. Vi drog till Disneyland (alla förutom Lauren som var tvungen att ge sig av till sin tävlingshelg) och väl på Disneyland märkte vi en jättecool sak: Det var nästan inga människor där!

 

Förmodligen hade många struntat i att åka dit eftersom de trodde att det skulle vara dåligt väder. Så vi behövde aldrig trängas, och vi kunde åka det mesta helt utan att stå i kö, vilket annars kan ta flera timmar per aktivitet på Disneyland.

 

Mycket påminde om hur det såg ut på Eurodisney i Paris.

 


Slottet var dock mindre

 

Nyinköpta hattar!

 

 

På kvällen på hotellet anslöt en annan av Cecilys gamla vänner, Emily, som jag träffade i höstas. Hon och hennes pojkvän Hunter bodde också med oss och var med och festade både på hotellrummet och nere i poolerna. Den kvällen åt vi dock på hotellets restaurang.

 

Middag på hotellet. Jag, Shanna, Paige, Emily, Cecily, Vaios, Ola och Hunter

 

Tjejerna på fest på rummet

 

Nästa dag var folk som skulle långväga tvungna att åka tidigt, och dessutom hade Laurens söndagstävling blivit framskjuten till sent på kvällen. De andra åkte hem på eftermiddagen, men jag stannade. Först gick jag ett par timmar för mig själv i stadsdelen Downtown Disney, som ligger utanför parken och har en massa affärer och restauranger. Jag gjorde lite läxor, och tog mig sen bort till Anaheim Convention Center där Lauren skulle tävla. Jag slöt upp med henne och laget, och tittade på deras tävling och hängde med dem resten av kvällen.

De kom tvåa och var bara 0.18 poäng bakom vinnaren. Det var surt.

Men det var trots allt en fantastik helg och jag har haft så underbart roligt. Jag mår så bra! Och ps. Många, många fler bilder finns såklart på Facebook.