En annorlunda påsk

Den här påsken blev inte som planerat. Visst, jag hade jättekul med fest och middagar och luncher, massa påskmat, och jag jobbade och tjänade en massa helg-OB.

 

Men tyvärr så överskuggades det av att min morfar gick bort.

 

Morfar var en aktiv man som spelade tennis, höll på med sina affärer, jobbade i skogen och hoppade in som guide på Flygt-museet. Han var inte gammal för sina 85 år, snarare tvärtom. Därför var det väldigt oväntat och överraskande.

 

Under hela min uppväxt har jag spenderat mina somrar på Öland med mormor och morfar. Ibland från att skolan slutade i juni tills den började igen i augusti.

 

Morfar har betytt mycket för mig under min uppväxt, och det är så himla tråkigt det här. Tack och lov lyckades de fixa så att begravningen kommer att vara innan jag åker till USA.