Många roliga grejer, och lite mindre

Förra veckan hände många skoj saker. Till exempel var vi på bio och såg nyinspelningen av Carrie. En ryslig drama/skräck, där Chloë Grace Moretz spelar den mobbade Carrie, och Julianne Moore hennes psyko mamma.

Båda var väldigt bra, liksom filmen överlag. Grymt.

 
 
 

En annan grym film såg jag ikväll, den andra filmen i Hobbit-film-triologin. Så himla mäktig var den. Riktigt bra, mycket bättre än första filmen. Den sista delen kommer i december nästa år.

 

Julkalandern i år är riktigt rolig dessutom. Strunt i om det är för barn - den är störtskön.

 

I torsdags vann vi quizen på Fox & Anchor för första gången på länge.

 

Men det som var ännu roligare – jag har fått jobb. Eller, jobb har jag ju haft, men från och med nyår ska jag få fast anställning. Jag började som sommarvikarie på HN (samma koncern) 2008, sedan var jag på HP somrarna 2009 och 2010, och sedan juni 2011 har jag varit konstant på HP. På alla möjliga avdelningar, men jag har jobbat hela tiden. Så nu, ett antal år senare blir jag fast :)

 

Henrik Lundqvist har skrivit på nytt kontrakt med New York Rangers. Så jävla skönt. Det har varit snack om hur det skulle bli till sommaren när han blir free agent, särskilt som den här säsongen inte har börjat så bra. Men nu skrev han på ett sjuårskontrakt, och blir därmed förhoppningsvis en Ranger karriären ut.

 

 

 

Dock har de senaste matcherna inte gått vägen för Rangers, och därmed är vi inne på den mindre positiva halvan av det här blogginlägget.

 

Rangers är inte de enda som har förlorat. Elin förlorade Idol-finalen mot Kevin. Han gjorde dock säsongens bästa framträdande, och hade många fans, så på något sätt var det rätt väntat.

 

Den stora grejen där här veckan har annars varit att Nelson Mandela har avlidit. Han har varit dålig ett längre tag, samt att han var 95 år. En stor ledare som det nästan inte går att lägga för många superlativ på. En fantastik människa som fler borde sträva efter att ha som förebild.

I tisdags var det minnesceremoni för honom i Soweto utanför Johannesburg, och de flesta av världens ledare var där. USA:s Barack Obama höll ett riktigt bra tal. Sverige var representerade av statsminister Reinfeldt, kronprinsessan Victoria och oppositionsledaren Stefan Löfven.

 

En av historiens främsta. Vila i frid, Madiba!