Mycket roligt sedan sist

 Jag håller på och bloggar om Melodifestivalenför jobbet, så därför har det tyvärr inte blivit nån tid för den här bloggen. Sorry!

 

Så, en liten sammanfattning.

 

Det har bland annat varit OS. Riktigt kul och det gick bra för svenskarna. Bäst och häftigast att se var damernas stafett, där Charlotte Kalla gick ut på sista sträckan en halv minut bakom ledarna, men kämpade sig upp och vann sedan på upploppet.

Totalt blev det 15 medaljer, mest någonsin i ett vinter-OS. Grymt!

 

Förra veckan hände det också något roligt. Jag hade fått i födelsedagspresent att åka och se Joe Labero med mamma och pappa i Malmö. Vi skulle gå och äta först. När vi kommer till restaurangen ser jag först att Anna S sitter där. Men hon är ju inte i Malmö, så det kan inte vara hon. Men hon är riktigt lik. Och den killen ser precis ut som Linus…

Det visar sig att det är Anna S, Anna B, Linus, Henric och Andreas som sitter där och väntar. De har styrt upp med mina föräldrar att också komma dit och överraska mig och gå på både middag och showen. Så himla roligt. Jag blev verkligen överraskad och glad över att mina föräldrar och kompisar hade gjort detta för mig bakom min rygg.

 

Vissa har kanske följt mina tankar om Melodifestivalen i HP-bloggen. Jag tycker att det har varit med bra låtar i år, men showen har varit dålig. Många bra är med i finalen nästa vecka, och jag hoppas på Helena Paparizou, Alcazar eller Sanna Nielsen.

 

Imorrn är det Oscarsgalan, och jag ska sitta uppe hela natten och se den. Kommer bli grymt, och i år har jag för första gången sett alla som är nominerade för bästa film.