Jag har hemlängtan

Jobbar ett par dagar i Varberg nu. Intressant ombyte, men jobbigt att ta sig dit. Tur att det bara är tre dar.

 

* * *

 

Jag har hemlängtan. Hem till Santa Barbara.

 

Det är inte bara en känsla som man kan ha efter en semester av att ”åh vad trevligt det var där, dit skulle jag vilja åka igen.”

 

Det är mycket värre. Jag har hemlängtan som fan. Jag vill vara där. Inte här.

 

Jag levde det perfekta livet där. Jag gjorde det jag tyckte om, det var en underbar stad, område, grymt väder, fantastiska vänner, allt var bra och jag levde en dröm.

 

Jag har underbara vänner här med, men just nu är det jobbigt. Varje dag ser jag kompisar på facebook som skriver att de ska tillbaka till Santa Barbara. Jag är jätteglad för deras skull, men mest avundsjuk.

 

Det finns också en ny feature på facebook där man kan se vad man skrev för statusuppdatering just den här dagen för X antal år sedan. Idag såg jag detta:

 

On This Day In 2009


Johan Hammerby

veridis quo med daft punk är den bästa låten jag hört på länge!!!!!!
August 17, 2009 at 12:42pm · Like ·

Jocke Filip Olsson Schafer likes this.

 

Jocke Filip Olsson Schafer: i like!!!
August 17, 2009 at 12:43pm · Like

Sebastian Hutter: den har bara funnits i 8 år... :) men bättre sent än aldrig ;)
August 17, 2009 at 3:41pm · Like

 

Tiden är svensk tid, alltså skrevs det 03:42 på morgonen. Jag kommer ihåg det. Vi hade haft en riktigt jäkla jättefest i vårt hus på Wentworth Ave, som vi ofta hade då. Detta var veckan innan skolan började. Flera hade gått hem eller däckat, och jag, Jocke och några andra var uppe, halvt packade, halvt däck-färdiga. Jocke drog på låten Veridis Quo på den gigantiska tv:n. Den var underbar tyckte jag då.

Jag har skrivit många gånger om hur illa jag tyckte om Wentworth. Det var ett skitställe. Men nu längtar jag tillbaka till just den kvällen. Det var precis i början på mitt USA-äventyr, början på ett nytt liv. Början på de bästa två åren av mitt liv.