Mitt älskade Rangers


Den här bilden togs efter andra perioden, då det stod 1-1.


Ännu en gång har jag fått se mitt favoritlag alla kategorier, New York Rangers. Det var en väldigt trevlig helg i Stockholm med pappa och Padde. Hann vara lite turist också.

 

Men framför allt var det match i Globen, New York Rangers – Los Angeles Kings. Första matchen för säsongen. Det märktes. Lagen spelade inte jättebra, och NYR ännu sämre än Kings, och Kings vann till slut på övertid efter en onödig New York-utvisning i sudden.

 

Men det struntar jag i. Inte att de förlorar, det är klart att jag vill att de ska vinna. Men jag menar att jag hade roligt ändå, och det är så häftigt att se sina idoler på riktigt. Henrik Lundqvist var helt enastående, och Ryan Callahan kämpade och visade varför han är lagkapten. Dessutom fick jag se Tim Erixons allra första NHL-match.

 

80-matcher kvar. Av grundserien Det kan bli tufft, men som jag sagt tidigare: Får man behålla det här laget är Stanley Cupen bärgad inom högst 3 år.

 

Jag fick inte ha min kamera inne i Globen. Därför kunde jag inte ta några häftiga bilder. Därför "lånar" jag bilder från Rangers hemsida istället.

 

Ryan Callahan gjorde mål i sin första match som lagkapten

Publiken bjöds på en fight mellan Kings Clifford och Rangers Prust. Brandon Prust vann.

Marian Gaborik gjorde också mål

Svenske Tim Erixon gjorde sin första NHL-match

Henrik Lundqvist gjorde en fantastisk match