Spelkväll och filmkväll

Det här har varit en väldigt trevlig helg. Var med Andreas, Ridwana, Linda och Henric i Lindas familjs stuga utanför Varberg i fredags. Det var riktigt nice minisemester där vi käkade, kollade Idol, drack drycker och sen spelade spel. Vi höll på med charader i ett par timmar och sen Galenpanna i ett par till. Sånt är sjukt roligt, och om man tillsätter alkohol blir det ännu mer awesome!

 

Filmkväll i lördags med Andreas, tre filmer. Här är mina omdömen:

 

Horrible Bosses.

Tre killar vill mörda sina bossar för de är svin. Ena killens boss var Jennifer Aniston, och hon vill bara ha sex med honom hela tiden. Eeeeh, horrible? Nej, jag vill ha henne som chef!

Hur som helst, var det en okej film, lite smårolig, och det gjorde mycket att birollerna var så bra. De tre cheferna spelades av Jennifer Aniston, Kevin Spacey och Colin Farrell och Jamie Foxx spelade karaktären ”Motherfucker Jones”.

Betyg: Okej, men inte mer: 2,5 ”Hey, Motherfucker!” av fem möjliga.

Cheferna är bäst i filmen

 

 

Green Lantern

Eeeh, driver ni med mig? Fy fasen vilken dålig film!

Bakgrundsstoryn var för det första jävligt komplicerad, men det kan jag ändå acceptera eftersom det handlar om en serietidning som förlaga. Men det funkar ändå inte, den är för konstig, och det är ändå bara början. Dialogen suger, det är fullt med klichéer, animationerna är skitfula, det är en massa onödiga scener med, scener tänkta att vara roliga är det inte, skådespeleriet är för det mestadels askasst, och allt är dåligt. Ödsla inte er dyrbara tid med den här smörjan! Kan vara den sämsta film jag sett, faktiskt.

Betyg: Noll ringar av fem möjliga.

This is just stupid

 

Friends With Benefits.

Chickflick med Mila Kunis och Justin Timberlake, men den är rolig. Jag uppskattade den som en bra komedi, fast inte superrolig. Men Kunis och Timberlake är bra, och jag gillar dem. En massa härliga pikar till genren också, självdistans är alltid bra.

Betyg: 3 flashmobs av 5 möjliga.

Hint: de kommer att göra det.

 

 

Oh, härligt att jag har kommit i gång med filmrecensionerna igen, det var ett tag sen. Återkommer med fler av dem snart, samt mer om mitt jobb och den kommande helgens überawrsome event, när jag ska till Stockholm och se New York Rangers spela!!!