Blodgivning och tillbaka till gymnasiet.

Jag har funderat länge på det, men nu har jag äntligen fått tummen ur. Jag har blivit blodgivare!

 

För en månad sedan var jag där och tog prover, och allt var okej, så idag gjorde jag min första inbetalning till blodbanken. Och jag fick reda på att min blodgrupp är 0+. Den näst vanligaste i Sverige. Bra att veta om något skulle hända.

 

Jag fick en tshirt och lite att äta, men det här gör jag för att det känns bra och ett schysst sätt att hjälpa till. Man får ge blod tre-fyra gånger om året, så nästa gång blir väl nån gång i sommar.

 

 


Det kändes oväntat lite jämfört med hur det ser ut.

 

På vägen hem från sjukhuset gick jag in till Sturegymnasiet och satt ner och pratade med min gamla klassföreståndaren Ann. Det var roligt.

 

Nu är det snart dags för USA. Bara lite mer än tre veckor kvar. Men först ska jag ha en massa härliga påskdagar med fester, middagar och luncher med vänner och familjen.

Dessutom en massa jobb. Ska jobba skärtorsdagen, långfredagen och annandagen. Katching!