God mellandag!

Nu har det varit jul och julförberedelser, och det har varit väldigt bra alltihop. Det var mycket jobb och stressigt upp till själva julen, men hann ändå med en del.

 

Vi var i Småland och bytte julklappar och åt en massa mat.

Jag hann också med att åka till Göteborg. Där var vi på stan, åt, och sedan på Liseberg.

 
 

 

Mycket julstämning där, men framförallt: Jag vann dubbel stjärnvinst!

Vi hade spelat på många hjul och andra skicklighetsspel, och vi hade vunnit en hel del smågrejer. Men precis innan vi skulle hem, ville vi spela ett hjul till. Där fanns ett chokladhjul, jag spelade på nummer 2, som vanligt. Och så kom den på tvåan, med en stjärna. Tjejen bakom disken tog fram en stor jäkla choklad, Andreas sa ”ta schweizernöt istället”, och så sa hon ”du kan få både och”.

 

 

Wohoo!

 

Har aldrig vunnit stjärnvinst förut. Nu har jag choklad fram till midsommar :P

 

Jag var på julkonsert! Det var i St Nikolai-kyrkan. Det var operasångaren Rickard Söderberg som var med i Körslaget i höstas, tillsammans med sin kör och – Carola! Det var oerhört häftigt, mäktigt och gav alla väldigt fin julkänsla.

 

 

Julen flöt på bra i Getinge med mamma och pappa.

 

 
 

 

Nästa gång vi hörs kommer min årliga årskrönika. Den kommer troligen någon av januaris första dagar, så fram till dess: God fortsättning, och gott nytt år!