Första skoldagen

Idag var det min första dag på min nya skola, SBCC. Det här kommer nog gå bra.

Första lektionen var i ett klassrum som var svårt att hitta. Sprang runt i hela A-huset, i källaren, i ett garage, i en massa korridorer innan jag hittade det. Egentligen var det inte så svårt att hitta visade det sig sen. Tack för den vägbeskrivningen, Information Office...

Första lektionen var Media Design. I klassen var det fyra asiater, jag, Maria H och resten amerikaner. Inte som vi hade trott innan med bara en massa svenskar.

Kursen kommer väl bli sådär. Man måste vara väldigt kreativ och gå runt med ett block och måla en massa saker när man är ledig. Kan kanske bli kul. Så i eftermiddag har jag varit på jakt efter en scetchbook. Jäklar vad svårt det är att hitta block med blanka blad till en billig peng har jag märkt!

Den andra lektionen, Introduction to Multimedia, var helt annorlunda när det gäller svenskar. Förutom de jag visste om (Maria, Maria, Linnea, Evelina, Charlotte) så var det typ 15-20 svenskar till! Helt sinnes.

Läraren där var verkligen störtskön! En latinamerikansk kvinna som heter Alejandra. Pratade fort, men var väldigt rolig och inspirerande.

Nån som däremot inte var lika inspirerande var en gammal kvinna som satt jämte mig. Hon kunde verkligen inte nånting om datorer och frågade mig om saker hela tiden. Okej ifall det hade varit relevanta eller frågor som man kan förvänta sig, men hon frågade mig hela tiden saker som "hur ändrar man namnet på en fil", "hur sparar man", "hur hittar man internet". Jag hjälpte henne, men på onsdag ska jag garanterat försöka hitta nån annan plats...

Ikväll har jag varit otroligt nyttig när det gäller maten känner jag. Pastasallad på fullkornspasta och markill, samt smörgås med avokadoröra. Ritkigt gott, och ovanligt nyttigt och ovanlgit tidskrävande för att vara mig. Och dessutom har jag så att jag kan ta med mig imorrn till skolan.

Skolan imorrn ja... Börjar på morgonen och går 8:35-11:00. men sen ska jag ha en håltimma på 6 timmar! Jag ska börja kl 1 och inte sluta förrän 22!!! Så sent borde man inte få ha lektioner. Och i fem timmar också! Jag återkommer imorrnkväll med ett nytt inlägg där jag ska utvärdera den dagen och de lektionerna också.

PS! Tack för alla lyckönskningar på Facebook, msn och mail. Det värmer verkligen. Tack ska ni ha!


Dagens bild: Andreas tvättar soptunnan och sin cykel. Imorrn blir det bilder från skolan.
#1 - janne

Hahaha, "hur hittar man internet", jobbigt värre :D Media design och måla grejer jämt, det låter ju bra! :) Kanske man ska flyga över och fråga om det finns en ledig plats för mig med ;)

#2 - Johan

Ja, Janne kom hit! Det finns säkert platser över. Vi kastar ut tanten så får du vara med istället =D