Jätterolig fest, ny mobil och en fantastisk löprunda

Igår hade vi fest här hos oss. Jag har förresten inte sagt vilka jag bor med ännu, Emil, Jocke och Andreas. Vi käkade pizza igårkväll med Ylva, Maria och Johanna, och sen hade vi fest här hos oss hela natten. Vi drack olika drinkar och öl, spelade air hockey, kollade Youtube-klipp, möblerade om men framförallt - vi hämtade en ny soffa. Den har stått vid kanten hela veckan oc vi behöver en ny soffa så vi tog tag i det hela och fixade oss en ny soffa, som nu bara behöver göras iordning lite.

vi lyckades nog bryta mot flera husregler inatt, framförallt de tydligen väldigt viktiga "ni får inte ha fest" och "ni får inte ha någon som sover över ". Tramsregler.

Jag skaffade en ny mobil igår också. Det är svindyrt med mobiler i USA, och en iPhone var ju inte bara att tänka på. Nu hade T-Mobile en kampanj utanför skolan igår och jag skaffade ett otidsbundeet abonemang där det ingick en Samsung-telefon. Första gången i mitt liv som jag inte har en (Sony)Ericcson.

Nu har jag hur som helst ett nytt mobilnummer. Mitt gamla kommer funka, men jag har inte på den mobilen. Ska bara kolla den nån gång i veckan ifall det ahr kommit nåt sms. Så om ni vill kontakta mig, och inte kan vänta på svar från Facebook, msn eller Skype så har ni här mitt nummer:

(+1)  805 202 6053

Nu har jag precis kommit hem från en löprunda med Emil. Vi har sprungit i jobbiga berg där det brann och genom stan, men framförallt har vi sprungit på stranden. Vi kom långt ut, kanske till änden av staden och där sprang vi ner till vattnet. Det var högt och vi fick gå ner för en stor trappa. Men sen var vi på stranden och sprang/gick med 40 meter högar klippor på vänster sida och Stilla Havet på höger. Helt fantastiskt! Vi fick klättra lite ibland, och tidsvattnet började komma obehagligt nära så vi kunde inte ta stranden hela vägen. Vi sprang uppför en jättebrant trappa med 1000 steg (det stod på en skylt) och gjorde en Rocky hela vägen upp. Sen springa tillbaka hem.

Jag har inte sprungit på ett par veckor, men det gick bra och det är så fantastiskt att springa här. Det kommer jag göra många, många gågner till.

Idag var vi på rundtur istan men jag glömde ta med kameran. Det ska komma en massa nya fina bilder, Så länge får ni nölja er med de här:


Min pizza igår. Det är fina grejer de gör här.


Marias pizza


Hunden Doktor Död. Hans kompis Doomsdaydog bor också där. De vaktar en av den mexikanska maffians hus som vi bor granne med.
#1 - janne

Woha, grym hund :D