Jul, Avatar och sånt

 

Hoppas att ni alla hade en jättebra jul! Jag har uppenbarligen tagit lite ledigt från bloggen och inte skrivit på ett tag. Förlåt. Här kommer därför en liten summering av julen och helgen, och lite om vad som händer framöver.

 

Julen var väldigt trevlig. Var hemma med mamma, pappa och katten. Julen blev som en jul ska vara. Det var äntligen snö på julafton! Första gången i Getinge på många, många år. Och så en massa god mat, bra klappar, viktigaste tv-programmen (Kalle Anka, Kan du vissla Johanna och Svensson, Svensson) och sen julgodis, dricka och annat gott.

 

Lite bilder (många fler på Facebook)

 

Julgranen

 

Julbordet

 

Öppna spisen med julpynt

 

Glögg

 

Juldagen är det vanligt att gå ut. Stora hemvändardagen för alla typ. Men i år gick jag inte ut då. Första gången på flera år.

 

Annandagen träffade jag Anton. Vi hade hur skoj som helst, med ett helt nytt avsnitt av Kapten Sol. Vi gjorde också en låt om modebloggare, som de nog inte gillar. Får se om ni får höra den nångång. Vi spelade också Lips. Det är typ som Singstar, fast för Xbox 360. Det var riktigt roligt, och jag, Anton och Ida höll på hur långe som helst. (Öl var btw inblandat…) Sen blev det Tre Hjärtan.

 

Söndags träffade jag en massa folk. Först var det flera gamla kompisar från Muf Halland. Evelina, Sonny, Lundholm och en ny kille, Mikael. Roligt att se alla och sitta och snacka i ett par timmar.

 

Men träffa-folk-dagen var inte slut. Det var julmiddag och Lindskog och gänget var där. Lindskog, Birgersson, Svenne, Katta, Carro, Linda, Nina, Emelie och Bettan.

 

Vi hade knytkalas och jätteroligt med matlagning, äta och spela spel. Och sen gick vi på bio. Vi såg Avatar.

 

Alltås. My! God! Det var en helt fantastiskt bra film, en av de bästa jag sett. Den var så sjukt snyggt gjord, en bra story och bara rakt igenom ashäftig. Tyvärr såg vi den inte på 3D-bio. När jag kommer tillbaka till USA ska förhoppningsvis jag och Jocke se den på en Imax-biograf. För se den här filmen igen ska jag garanterat.

 

Betyget? Allt annat än 5 Na’vis av fem möjliga är uteslutet.

 

 

Den här veckan ska jag mest ta det lugnt och invänta festandet på nyårsafton. Drickat är inhandlat, nu är det bara raketerna kvar.

 

Jag har bokat biljetter till USA nu. Jag lät snålheten gå före bekvämligheten. Kommer flyga från Köpenhamn till London på kvällen söndag den 10 januari. Sen ska jag vänta där till morgonen och flyga till Dublin. Sen därifrån till New York City där jag ska ha några dagars semester. En krånglig resa, men 3 000 kr billigare än direktflyget. Men jag får se Storbritannien och Irland för första gången, även om det bara är flygplatserna.

 

Snart är det nyår, och då kan ni alla se fram emot min årskrönika! Det är sjätte året i rad jag gör detta med genomgång av året som gått både för mig och runt om i världen. I år blir det dessutom en liten bonus-krönika om decenniet som också tar slut på torsdag.

 

Som en förberedelse kan ni läsa den årskrönika som jag skrev förra året. Åtminstone så kan ni kolla in mina gissningar om 2009, varav många faktiskt slog in väldigt bra.


http://johanhammerby.blogg.se/2008/december/arskronika-2008.html
#1 - Maria H

Jag vill oxå se den i 3D! vet du om det finns någon sådan här i närheten? :o