SCHLUPP!!!!!! (och en massa koppar)

Att surfa runt på YouTube och kolla på klipp frn program när man var liten är så sjukt kul! Nu ikväll hittade jag ett end credits-klipp från Schlupp!

Vet ni inte avd Schlupp är? Dåligt :P

Det var ett tyskt (?) barnprogram som gick på (förmodligen) SVT i skiftet 80-90-talet. Handalde om en liten rund robot osm man inte visste om det var en kille eller tjej. Fast så är det nog iofs med alla robotar. Jaja, anyway, så fanns det en massa eleka typer också. De hade ett vapen, en skumkanon som de använde för att spruta ner folk med skum. Det låter rätt pervest nu när jag tänker efter så här 20 år senare.

Här är klippet med den underbara och psykedeliska Schluppsången som var i slutet av varje avsnitt:

http://www.youtube.com/watch?v=rvDd3VbKHgU

Ska också försöka hitta ett klipp där de sprutar med skum-kanonen. Men om jag söker på att spruta skum på folk så kommer jag nog få rätt många träffar på internet...


Kan för övrigt tipsa om min arbetskompis Thomas Johnssons blogg. Han (och jag) har gjort en uträkning om hur mycket koppar staten komer att slänga bort när vi ska kasta alla 50-öinga nästa år.

http://www.thomasjohnsson.se/2009/07/vart-ska-1428-ton-50-oringar-ta-vagen/