Rangers är bäst i NHL just nu!

(För er som inte gillar hockey så ska jag försöka att fatta mig kort, och inte skriva så mycket om det i framtiden, men idag känner jag att jag måste)

Rangers ångar på som värsta grymma lokomotivet nu! Sjätte raka vinsten kom idag mot LA. Haha. Det var hemma i the Garden. I februari kommer de hit för returmatchen, och då ska jag se dem i Staples Center!

Hela laget har fungerat oförskämt bra nu. Men det är vissa spelare som har stått ut extra härligt:

  • Marian Gaborik. Ett fantastiskt köp i somras, han bara öser in poäng
  • Michael Del Zotto. Rookieback som tar för sig lika mycket som ligans topp-forwards
  • Vaclav "Vinny" Prospal "Gamla gubben" kom från Tampa i somras och har blommat ut i förstakedjan. Han och Gaborik har nu båda 10 poäng var.
  • Henrik Lundqvist. Har visat väldigt bra hur grym han är

Rangers är just nu bäst av alla lag i NHL. De har 12 poäng, Pittsburgh 10. I väst har Colorado 9, och Columbus och LA 8.

Ja, jag vet att det bara har spelats 7 matcher av 82. Väldigt mycket kan hända. Men just därför är det roligt att glädjas nu. Och de här poängen kommer att vara så sjukt värdefulla i april när de sista matcherna spelas.

Det roligaste är att hela laget funkar tillsammans, både gamla och nya, stjärnor och doldisar. Allt går som tåget. Och slutstationen för tåget är Lord Stanleys pokal...


Marian Gaborik under dagens match