Regn, regn och regn. Och en midterm

Jag skrev inget inlägg igår, den 12, så jag får skriva det idag: Grattis i efterskott pappa! Men vi snackade ju i söndags.

 

Nu har det regnat två dagar i rad. Allt är blött, vädret är hemskt, det är kallt, det är inga folk på gatorna, folk mår dåligt, papper förstörs och man måste gå eftersom det är svårt att cykla med paraply.

 

Igår var jag ute för att ta feature-bilder till fotojournalistiken. Tyvärr har kombinationen jag har varit sjuk och vädret gjort att utbudet av bildtillfällen har minskat drastiskt. Men igår gick jag ner längs hela State Street på kvällen i jakt på nåt. Inget på hela gatan. Men längst ner vid piren pågick en demonstration. Det var en indiansk organisation som protesterade mot att man igår firade Columbus Day. Enligt dem inleddes folkmordet på indianer med att Columbus och hans mannar upptäckte Amerika, och därför borde inte dan firas. Detta tog jag lite bilder på. Gick sen ut på piren och tog bilder på fiskmåsar.

 

Idag hade jag min första midterm. 100 frågor i Fotojournalistik. Tror det gick rätt så bra, även om det var lite väl många historia-frågor som jag inte hade koll på. Men lyckligtvis fanns det även flera tramsfrågor med som gör att man kommer få ett rätt så bra betyg. På frågan ”Vad för viktig uppfinning för fotografer kom på 20-talet” var ett av alternativen ”Dygnet-runt-öppna hamburgerrestauranger”.

 

 

Här kommer tre feature-bilder.

 

Rätt rolig bild från demonstrationen. Ett par små söta barn som skrattar och ler, samtidigt som de håller upp skyltar som pratar om Hitler.


Columbus har blivit hängd i demonstranternas egen galge


En fiskmås som inte får fiska