En soft helg - som bara har gått halvvägs!

Har inte riktigt fattat att vi är lediga så länge. Det är söndag idag, men vi ska inte till skolan imorrn! Labor day ftw! (Haha, vad är oddsen för att jag skulle säga nåt sånt egentligen?) Så det är ju typ bara halva helgen som gått.

I fredags blev det inte stranden. Det hanns inte med pga tågolyckan som fick mig att leka journalist. Eller, leka. Jag VAR journalist. Får se om det blir stranden idag, eller kanske imorrn.

Det blev IV i fredags. Först förfest här hos oss och sen TVÅ limos till IslaVista. Vi var i ett och samma hus hela kvällen den här gången. Inte så mycket folk, men det var jävligt nice med utsikt ut över havet.

Har pluggat rätt mycket. Fast plugg har för mig den här helgen bestått av att sitta i Illustrator och målat palmer. Det är en bra läxa. Hittills har det väl gått rätt bra. Ska slipa lite på dem innan jag är helt klar, men är i stort sett färdig.

Igår var vi hemma hos Matilda. Vi hängde vid hennes partygarage där det finns både pingis- och beerpongbord.

Vad händer idag då? Förmodligen läsa lite. Har inte läst nåt än i skolböckerna den här veckan, och så har vi det där jobbiga gröna häftet. Skrivet av ett flum om ett flum på ett flummigt sätt. Maria och Maria fattar vad jag menar.

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på Vanilla Ninja på Spotify och väntar på att mamma och pappa ska ringa på Skype. Sen blir det kanske lunch. Om man skulle ta lite nudlar idag kanske...

Eftersom jag inte hade med mig kameran igår (Matildas kamera var dokumentärinstrument) så blir det inget från igår. Det blir en IV-bild från i fredags istället. Håll till godo!


Brasan ute på bakgråden på festen i fredags