Ninna-nininana...boing..Dagens Boktips!

Sitter och pluggar och det är faktiskt väldigt roligt. Läser en bok om Fotojournalistik. Den är riktigt intressant. Den tar upp lagar och etik på ett väldigt bra och intressant sätt. Alla stycken är också rikligt illustrerade med bilder som visar var de menar. Det är både kända och okända bilder. Mest intressant är stycken om de bilder som inte har publicerats av olika anledningar. Boken tar upp för- och nackdelar med att publicera dem, och man kan förstå varför på vissa bilder. Sönderbrända kroppar, offentliga självmord av politiker (Budd Dwyer) och fallande människor.
Också Lag-kapitlet var givande.
Men det är också mycket om illustrationer och annat skoj. Allt man behöver. Men jag har bara läst de där gruesome-kapitlen hittills.

Photo journalism - The Proffessionals Approach (Kenneth Kobré). Den kommer jag inte sälja tillbaka när skolan slutar utan använda mig av i min framtida karriär som journalsit och fotograf :)



Lektionerna idag var dock rätt tråkiga. Men jag har fått mitt första betyg idag. 100% på första uppgiften! Men det var ingen svår inlämningsuppgift. Nästa blir nog tuffare...

Shit vad mycket plugg-snack det blev idag då :P

Inte så mycket annat att snacka om idag. Alla i huset pluggar. Eller inte alla, men de flesta.

Själv ska jag snart lägga ner böckerna och laptopen och ge mig ut på en löprunda längs stranden. Kan inte få nog av det =) Synd bara att havet ligger åt söder så att vi inte har solnedgången i vattnet. Men det är inte mycket att klaga på. Jag klarar mig ändå :)
#1 - Thomas

Intressant! Jag ska kika mycket mer på de samlade bilderna med etiska dilemman, på http://jcomm.uoregon.edu/courses/fall-2008/j365-introduction-to-photojournalism/ethics-images/