Ett så sjukt roligt spring break

Jag, Jocke, Andy, Anna, David, Fredrik, och där nere ligger Matilda och Ludde

 

Seriöst. Jag har levt i 25 år. Varför har jag aldrig varit på spring break i Cancun förut!?!?

 

Vet inte riktigt var jag ska börja. Det har hänt så mycket, vi har haft så roligt och det har varit en helt fantastisk semester. Kan ju dock säga redan nu att jag verkligen inte tänker skriva allt här.

 

Vi var 10 som åkte i en grupp från Santa Barbara i torsdags, och där nere mötte vi upp med två till så vi var 12. Plus några andra svenskar från SB samt 70 norskor som också bor i Santa Barbara.

 

Hotellet var ett all inclusive så därför hade vi fri tillgång till hur mycket mat och alkohol vi ville. Maten var väldigt bra, med 11 restauranger med allt från hamburgare och tacos till sushi, italienskt, skaldjursbuffé med vitt vin. Vi åt på samma bufféställe varje kväll. Väldigt gott. Åt dock inte så mycket på dan. Men, det är ju frukt i vissa drinkar…

 

Alkohol var det som sagt ingen hejd på. När drinken var slut hämtade man en ny. Tyvärr fick man bara en i taget. Oerhört jobbigt… Man fick heller ingen ren sprit, alltså shots. Men ville man ha starkare drink sa man bara ”more alkohol.”

 

Men eftersom det var gratis kunde man passa på att testa en massa olika grejer. Var det äckligt så var det bara att hälla ut den och ta en annan. Och variationen var nog bra, med öl, gin&tonic, Bob Marley, vin, ”give me something blue”, long island ice tea. Just dessa var ju väldigt roliga. Vanligtvis är det fyra vita spritsorter, cola och juice. Här kom more alcohol-grejen väl till pass. Istället blev nu drinken vodka, gin, rom, tequila och två droppar cola. Skit i juicen helt.

 

Det fanns nio barer på hotellet, plus restaurangerna som också serverade. De hade barer vid stranden och även i poolen. Poolen var 400 meter lång och slingrade sig längs hela området. Badade dock inte så mycket där. Det var roligare i havet. Dels var det lika varmt, och så var det jättefint blått vatten och stora roliga vågor. Varför ta poolen när man kan slänga sig i ett azurblått Karibiska Havet…

 

På stranden hände vi mycket. Är därför väldigt sönderbränd nu. Men skit samma, det är spring break.

 

På stranden fanns det en scen där en dj spelade musik under dagarna. Dessutom var det en massa tävlingar på scenen. Många var sexuella, många innehöll alkohol, flera innehöll både och. Det var väldigt roligt att kolla på och vem som helst kunde vara med och man visste inte i förväg vad tävlingen skulle innebära. Jag var med i två. Tyvärr visade det sig vara de två tråkigaste tävlingarna, typ.

 

Den första var en skottkärretävling. Killen håller tjejen i fötterna och så går hon på händer. Jag hittade en tjej att tävla med och sen parades vi ihop med några andra så det blev fyramannalag. Tyvärr så var de dock så jävla dåliga så att innan de kommit halvvägs hade de andra lagen redan tävlat färdigt.

 

Andra tävlingen gjorde jag inte heller i. Fyra killar kom upp på scen och det skulle hållas en banan-ätnings-tävling med ögonbindel. Men det roliga ed den här tävlingen var att det bara var en kille som fick ögonbindel. Sen började han sätta i sig bananer helt själv och alla skrattade åt honom. Han fick hålla på så i fyra omgångar, med fler bananer varje gång tills i slutet när de tog av bindeln och alla skrattade.

 

Andra tävlingar där jag hellre hade varit med var till exempel lapdans-tävling, tjejen-dricker-öl-mellan-benen-på-killen-tävling.

 

Exempel på tävlignarna på stranden:

 

 

Tjejer fanns det dock gott om ändå. Och som ni vet vad tjejer brukar göra på spring break, japp, så var det hela tiden.

 

På kvällarna var vi mestadels på hotellet. Att gå ut på stan kostade pengar, men på hotellet var det gratis. Och där fanns som sagt väldigt många barer och en klubb också.

 

Men en kväll gick vi ut på klubb, Coco Bongo. Och, oh my god det var tamefan den häftigaste och coolaste klubb jag någonsin sett. Den var stor som en arena, och på golvet var folket. Men ovanför folket var det luftakrobater som hade shower med olika teman, typ Spider-man, Matrix och The Mask. Och varvat med detta så var det uppträdande på scenerna och storbildsskärmar med artister som imiterade artister som Madonna, Queen, Guns´n´Roses, Rolling Stones och så mycket mer. Sjukt kul. Här är filmer som någon annan har tagit som jag hittade på YouTube. Men jag var där mitt ibland det!

Spindelmannens fight mot Green Goblin på Coco Bongo. Nånstans där nere är jag!

 

Det var kul att hänga med grannarna med. Vi var från Big 3, NY, Cali och Chi-town. Coolt. Över oss bodde det också några tjejer från Detroit som kom de sista dagarna. Mest var vi dock med svenskar och alla norskor.

 

Har som ni kan förstå haft det så sjukt roligt och underbart. Och det mesta som hände har jag inte berättat här. Vad var det jag skrev i förväg på bloggen? Att jag skulle sola, bada, festa, dricka, äta, träffa tjejer, go bananas och bara njuta av livet. Nåt sånt va? Check!

 

Bilder finns fler på facebook, och ännu fler i min dator. Många som aldrig sak visas för allmänheten.

 

Så en än gång, för att sammanfatta det hela:

 

Spring break, woohoo!

 

Jag tog många solnedgångsbilder eftersom detta var utsikten från mitt hotellrum


I bakgrunden: Maggan och Anna. Längst farm Ludde och Andy som sitter omkring Kapten Jack Sparrow (Jocke)


En av strandbarerna


Corona-tjejerna dansar på scenen


Om Corona-tjejerna erbjuder Corona-tatueringar så säger man ja


Hos Britney och Britney från Detroit


Svenskar som väntar på bussen: Jocke, Ludde, Maggan, Franco, Anna, Dennis, Therese och Emma