Första veckan slut - nu väntar helgen

Det har varit en chillig första skolvecka. Tror att jag kommer att gilla den här terminen.

I klassen Mass communication and Society kommer vi prata en massa om media och sånt, och det verkar bli väldigt intressant och häftigt. En rolig sak med den klassen är också att vi skulle börja med att skriva en post om oss själva på klassens onlineportal, och sen kommentera på varandras presentationer. Det har varit jätteroligt, och det känns som att många av oss har lärt känna varandra redan innan vi setts så mycket i klassrummet.

 

Jag har inte fått spela fotboll än! Football-laget har nån slags försäsongsträning och ockuperar hela La Playa Stadium. I går fick vi istället gå in i ett klassrum och kolla på första halvlek av Manchester United – Fulham. På måndag ska vi förhoppningsvis få spela.

 

Det är många svenskar med i skoltidningen i år.

 

Vädret de första dagarna var helt perfekt, nästa för varmt med runt 30 grader. Nu är det dimmigt och lite kallare, men det får funka ändå. Man hör hela tiden mistlurarna från båtarna och oljeriggarna där ute i dimman, men jag ska nog försöka gå ner till stranden ändå.

 

Nu är jag klar med skolan för den här veckan. Nu väntar den första utgångshelgen för den här terminen.

#1 - Josefine

Vad bra att resan gick bra, hoppas du får ännu en underbar termin i SB! Har du (o)tur kommer jag inom på vägen hem (?) från Shanghai :) Hade varit kul. Lycka till, study hard and keep up the good work!

#2 - Johan

Tack! Ja, allt gick bra och fungerar finfint här nu =)



Det hade varit jättekul om du "råkar" titta in här nån gång. Du är jättevälkommen. Lycka till i Kina nu!