En jätterolig cheerleading-helg


Santa Barbara's Cheerleading team som jag har hängt med under helgen


Som jag hade hoppats så blev det en väldigt rolig helg som nästan helt dominerades av Cheerleading-tävlingen i Anaheim. Som ni vet så var jag där både som support till mina kompisar och för att göra ett reportage.

 

På fredagen var det dock först Victoria House’s Beer Pong Tournament. Vi hade gjort det riktigt bra med spelschema, lag, inträdesavgift och allt sånt. Det blev en väldigt bra uppslutning, alla hade det bra och turneringen vanns av Team Pettaldo Peres. Grattis!

 

Men på lördagen bar det av till Anaheim. Jag och Cecily åkte härifrån vid 12 och trodde att det skulle gå att ta sig till Anaheim på ett par timmar. Det tog 4. Till Los Angeles var det inga problem, men sen ska man genom hela jäkla LA också, och det tog nästan längre tid. Motorvägen hade bara tre filer och de var fullpackade med stillastående bilar mest hela tiden.

 

Men vi kom fram och det var roligt. Nästan direkt skulle tjejerna gå och träna så jag hade ett par timmar för mig själv och jag vandrade runt i området. Och det var inte vilket område som helst. Vi var nämligen grannar med Disneyland! Jag gick runt däromkring så mycket man kunde utan att betala inträde. Gick även och kollade på bergen på avstånd. Det är coolt att det är stora snöbeklädda berg och sen är det varmt och palmer nedanför.  Drack också äckligt kaffe.

 

På kvällen hade vi lite tid att vara lediga. Laurens pappa var där så hon åkte iväg och åt med honom. Jag och Cecily träffade henens kompis Shanna och Shannas pojkvän Andrew och vi åt på Bubba Gump. Jag har ätit på den restaurangen i NY förut, och det är en skaldjursrestaurang gjord efter filmen Forrest Gump. Väldigt bra mat, och en rolig kväll som kröntes av Disneylands fyrverkerier.

 

Egentligen var det tänkt att jag skulle bo i Cecilys och Laurens rum. Men deras coach var väldigt strikt och tillät inga andra än tjejerna på rummen. Detta visste vi i förväg och därför fick jag bo på ett annat hotell. Hilton faktiskt. Med Cecilys mamma!

 

I förväg kändes det lite konstigt, men det gick väldigt bra och vi kom bra överens. Hon hade hört om mig och jag om henne innan av Cecily så vi kände nästan att vi kände varandra. Och vi satt och pratade och det var trevligt.

 

På söndagen var det dags för Cheerlagets första tävling. Jag pratade med dem innan och fick en del bra intervjuer. Fick ett all-access-band så att jag kunde följa med dem backstage. Jag hade också mitt Press-ID från The Channels hängandes på tröjan hela tiden. Det var roligt, och så blev det dags för deras performance. De var rätt så bra, men gjorde en del misstag. Av fyra lag i sin grupp kom de trea den här första dagen.

 

Det blev en lång dag med mycket väntan, och dagen slutade sent. Sen skulle tjejerna och coachen ut på middag och där fick jag inte följa med för coachen. Så det blev att gå tillbaka till mitt hotell och kolla på tv och äta pizza. Glad Alla Hjärtans Dag…

 

På måndagen var det tävling igen, tidigt på morgonen. Den här gången var de mycket bättre och var riktigt bra. Sen blev det en massa väntan på resultatet. Och det kom så småningom och Santa Barbara City College blev tvåa i USA Nationals! De blev väldigt glada såklart och det blev en massa bilder och poosande med medaljerna och trofén.

 

Under hela helgen har det varit väldigt roligt. Jag har hängt med tjejerna emellan deras performance och ätit bra och bott bra. Det har varit väldigt bra väder och vi har alla haft väldigt roligt.

 

Jag kom hem nu i eftermiddags och har nu skrivit artikeln, gymmat/simmat/bastat och skypat, och nu bloggat. Imorrn är det skola igen med en massa läxor att göra. Men det är bara tre skoldagar eftersom idag har varit ledigt.

 

Jag har haft en fantastisk helg och lärt känna en massa nya vänner. Så är det ofta här. Älskar livet här.

 

Ett av alla stunt


Mer konster


Cecily och Lauren med medaljer och trofén


Fler bilder kommer inom kort på facebook och the Channels hemsida.

#1 - janne

Åh, det må jo være alle gutters drøm å få henge sammen med masse cheerleaders! :D Vad kul!