Action i Getinge


Foto: Roger Larsson/ Hallandsposten


I Getinge där jag är uppväxt händer det aldrig nånting. Där bor ca 2000 pers och inget intressant har väl nånsin inträffat där. Men nu har vi lite action! Två personer har hittats döda i bagageluckan på en utbränd bil vid E6:an.

 

Och helt plötsligt är alla tidningar intresserade av Getinge! Direkt när jag hörde det här så visste jag att kvällstidningarna skulle gå bananas. Expressen, Aftonbladet, DN, SvD, HP, alla har det som huvudnyhet.

 

Som journalist ska man inte spekulera vad som hänt. Men detta är en blogg, så jag kan spekulera hur mycket jag vill! Jag gissar på en maffia-uppgörelse. Att någon maffia skulle ha sitt tillhåll skulle inte förvåna mig det minsta. Troligen på Stiftelsen. Eller nya Klockarevägen.

 

Detta är två tjallare som åkte på det och brändes till döds så att alla på motorvägen skulle se dem brinna för att göra ett statement.

 

Allt är spekulationer av mig. Men det är roligt. Hm, undrar om jag bott för nära Hollywood…?

 

Själv är jag just nu på en buss på väg till Göteborg. Ska åka skridskor och sen ska jag ner till Halmstad och Anton ikväll.

#1 - Jenny Strömberg

Jag hörde om den där bilen på radion och kom direkt att tänka på dig. Tur att du är vid liv, din maffiabuse! ;P

Hoppas allt är bra med dig!

#2 - Jonas Svensson

WOW! Och jag kan nästan se mitt hus på Aftonbladets bild!