Dansat med Ke$ha i TV!

Wow, den här New York-vistelsen blir bara häftigare och häftigare. Nu är jag strax känd från TV också, som bakgrundsdansare till USA:s hetaste artist just nu!

 

Det hela började med att jag hade tänkt spendera dagen lugnt och stilla på Lower Manhattan. Till en början var det så med och jag strosade runt i hamnen och kvarteren runt Wall Street. Skulle sen åka ut till Frihetsgudinnan tänkte jag, eftersom jag aldrig varit uppe i facklan eller kronan. Men när jag kom till biljettluckan sa de att de två inte var öppna förrän i mars. Nähä, tänkte jag, vad ska jag göra nu?

 

Kom att tänka på igår att det vid Times Square hade funnits människor som delade ut gratisbiljetter till att vara publik i olika tv-program. Det kan jag göra, tänkte jag. Åkte dit, men där fanns inga såna personer då. Så jag gick bort till NBC i GE Building i Rockefeller Center och frågade dem om det fanns några biljetter. De hade till Late Night with Jimmy Fallon samt ett program till som jag inte kommer ihåg, men jag tog till talkshowen.

 

Gick runt på stan tills det var dags och sen var det en massa köande och gå i olika trappor. När jag stod i en kö kom det en studiotjej och berättade att de i programmet brukar ha med några folk som står i bakgrunden till musikartisten och dansar. Ikväll var artisten Ke$ha, som ligger etta i USA med sin låt Tik-Tok. Studiotjejen frågade oss ifall vi ville vara med. ”Självklart!” sa vi alla som stod där. Vi fick gå iväg och få specialbilejtter och ställa oss i en annan kö. Alla var verklgien jätttebegeistrade!

 

Vi kom sen in i studion. Vi satt längst bak i publiken. En skön kille värde upp publiken med en massa skämt och snack, och bandet spelade en del, innan själva programmet skulle börja spelas in. Har nog aldrig sett det här programmet, men det var väldigt roligt.

 

Programledaren började med en monolog som väl var sådär, men sen kom det humorinslag som var jätteroliga, särskilt HeadSwaps med världens längsta intro.

 

Första gästen var Freddie Prinze Jr. känd från olika romcoms och skräckfilmer. Han ska vara med i den kommande säsongen av 24 som börjar på söndag. Men han pratade mer om när han söp med programledarens föräldrar, samt wrestling.

 

Nästa var Anthony Anderson från Law & Order. Han visade en ful video en footballspelare gjort, och så härmade alla dansen. Sen blev det dessutom paintball.

 

Och så på slutet var det dags för musiken. I pausen fick vi alla gå fram till scenen och fick utpekat var vi skulle stå. Det var olika podium med räcken att hålla i. Jag och en tjej som jag snackat med i kön tidigare hamnade längst fram i mitten! Vi såg kamerorna och tv-apparaterna som visade dess bilder och insåg att vi kommer synas jättemycket!  Det var så häftigt, läskigt och surrealistiskt på en gång.

 

Så kom först bandet in, och sen Ke$ha för att göra i ordning. Efter lite soundcheck kommer hon fram till mig och tjejen jämte mig och börjar prata med oss.

”Jag hade tänkt dansa, hoppa och klättra lite under sången. Jag kommer hoppa upp här mellan er två, är det okej för er?”

För andra gången idag svarar vi i kör:

”Javisst, det går jättebra!”

”Yeah, då kör vi!” sa hon och gjorde high five med oss och gick fram till micken.

 

Så började programmet igen och låten kunde köra igång. Jäklar vad häftigt! Vi dansade som bara den och var riktigt på hugget. Och som hon sagt, i sticket kom Ke$ha bort till oss och hoppade upp och hängde på räcket mellan oss. Vi diggade med som bara den då. Shit, vad häftigt! Såg i tv:n att vi syntes väldigt bra då. Efteråt kom gästerna och programledaren farm och hälsae på oss också!

 

Jag tror inte att den här showen går i Sverige. Men jag hoppas att det läggs ut på YouTube eller kanalens hemsida, så ska jag lägga upp det på bloggen så fort jag kan.

 

Jimmy Fallon (programledaren), Freddie Prinze Jr, Anthony Anderson och Ke$ha

 

 

Efter inspelningen ville jag inte åka hem. Jag ville heller inte gå och festa, för jag ville vara hemma till tolv och se programmet. Så vad gör man då? Jo, det andra självklara alternativet. Jag tog tunnelbanan ner till södra Manhattan och gick över Brooklyn Bridge fram och tillbaka i mörkret. Såklart…

 

Jag hade inte gått på bron tidigare, och nu tänkte jag att det kunde vara fint på natten. Jag har ju kanske som ni märkt fått en grej för NY på natten.

 

Och alltså: Herregud! Det var nåt helt otroligt vad vackert det var. Ju längre man kom på bron och tittade på Manhattan bakom sig, desto häftigare blev det. Jag tog en massa bilder hela vägen över (en dryg kilometer). Sen kom jag till Brooklyn, och gick ner till vattnet för att se broarna (Brooklyn Bridge och Manhattan Bridge) från den nivån. Och än en gång, herregud vad fint det är!

 

New York City by night är det absolut vackraste som finns. Ingen annan stad kommer i närheten.

 

Brooklyn Bridge



Vy från Brooklyn Bridge



Manhattan Bridge

 

 

Nu har jag köpt lite chips och en öl och ska ligga i sängen och njuta av programmet. Eller skämmas. Det märker vi. Hur som helst, jag kommer vara med på tv och dansa med listettan i USA. Det hade jag inte trott när jag vaknade upp imorse…

#1 - Maria H

Efter regn kommer solsken! Jag menar att det är tur att vistelsen blir så bra efter den hemska resan! :) Kanske inte tittar ikväll men kommer defnitivt titta på Hulu imorgon!

#2 - Bond,James Bond

Vet inte varför men jag är inte förvånad xD

Vad körde du när du dansade?

Motorsågen?

Skyffla jord?

Busschaufför? erkänn det va det,den är klockren.



När du är tillbaka i Kalifornien tycker jag du ska gå till nån film studio och fråga om du får vara statist nånstans,har du tur så hamnar du i en Jessica Alba film.

#3 - Johan

Maria: Ja, den här New York-vistelsen har verkligen varit så långt man kan komma ifrån allt jobbigt på resan hit. Det har bara varit fint. Vet inte om det ligger på Hulu, men på min blogg ligger det nu i alla fall :)



Pa..eeeh..jag menar Bond: Vilken dans jag körde får du bestämma själv när du ser det. Alba har förhoppningsvis sett det här nu, så hon kommer kontakta mig :)