Washington DC och första dagarna i stormiga Santa Barbara

Har inte skrivit här nu på några dar. Sorry ’bout that. Så här kommer därför en kort sammanfattning av mina dar i huvudstaden och vad jag haft förr mig sen dess.

 

Förra fredagen flög jag ner från New York till Washington DC för att hälsa på Daniel. Det var ett par roliga dagar där vi var runt och tittade på olika saker i staden och festade på kvällarna.

 

Första kvällen var vi runt i city och letade efter Hard Rock Café. Det gick sådär.  Men efter en halvtimme-timme hittade vi dit och hade en trevlig servitris som också läste till journalist.

 

Lördag var vår stora gå-och-titta-på-saker-dag. Vi började på ett köpcentrum i Pentagon City, för att sedan gå och titta utanför Pentagon och memorial-platsen  för händelserna 11 september 2001. Efter detta tog vi oss till Arlington-kyrkogården där vi såg hundratusentals gravar, många med juldekorationer samt gravar för John F Kennedy och andra kändisar.

 

Vidare in till The Mall, där jagvarit förut. Lincoln Memorial, Jefferson Memorial, Washingtonmonumentet och Vita Huset.

 

Kvällen drog vi ut på U Street och Georgetown med Daniels kompis Stephanie.

 

Söndagen regnade det så vi tyckte inte att det var roligt att gå ut. Så vi stannade hemma och kollade på film. På kvällen gick vi ut med flera av Daniels kompisar till en drag show. Det var en gaybar dit en av hans kompisar brukar gå, och den här kvällen hade vi show, så hon tyckte att vi skulle gå dit. Det gjorde vi. God och billig mat och rolig underhållning. Gubbar utklädda till tanter mimandes olika låtar är alltid roligt.

 


Arlingtonkyrkogården

Jefferson Memorial

Jag utanför Vita Huset

 

 

Det var i stora drag min Washingtonvistelse. Roligt var det och trevliga människor.

 

Sen kom mina jobbiga resor som ni kan läsa om här under.

 

Första dygnet i Santa Barbara hängde jag med Cecily, Riley och Lauren. Se efter det har det mest varit två saker som gällt: sitta inomhus samt träna. Det är fruktansvärt väder här. Regn, storm, blåst, åska och borta på Haley Street var det till och med en tornado igår (Daily Sound, Noozhawk). Så man kan egentligen bara vara inomhus och kolla på film. Det har vi gjort, men vi har tränat också. Vi ahr varit på gymmet varje dag och tränat, bastat, simmat och badat i jacuzzin.

 

I onsdags efter Stevens basketmatch festade vi också. Förfest i Marias nya lägenhet, Sharkeez (med en sån lång kö som jag aldrig sett förut) och så efterfest hos Emil. Vi firade också Andreas födelsedag så det blev många shots och i torsdags kände man sig sådär.

 

Nu är det helg och mer fest. Santa Barbara-livet har börjat igen! Vi hörs!

#1 - Stephanie

Hey min nya lägenhet också! ;D

#2 - A du hörde

Damn...var du tvungen att kolla på basket?

Din stackare.



#3 - Johan

Steffi: Sorry. Fast du var inte där då :P



Och basket är kul. Vårt lag är rätt bra. Fast i onsdags sög de