Fotbolls-VM, jobb och politik

Fotbolls-VM är roligt att kolla på. Trots att matcherna inte varit superbra än så länge så är det ändå roligt att se, och jag älskar att det är tre matcher per dag.

 

Jag stör mig inte så mycket på Vuvuzelorna, tutorna som hörs hela tiden. Det är rätt roligt att se hur alla rasar och blir förbannade på dem. Chilla istället. Jag postar den här bilden. Jag gillar det riktigt mycket =)

 

 

 

Jag har börjat jobba nu. Som redigerare på Hallandsposten. Det är schysst att ha som sommarjobb. Ska mest jobba kvällar (13.50 – 00.30). Blir nice.

 

Sitter och kollar på partiledardebatten i Riksdagen. Mestadels är partiledarna plågsamt humorbefriade. Gillar dock hur Björklund, Hägglund och Ohly lyser till ibland. Däremot är Sahlin och Olofsson såååå tråkiga. Rent politiskt så kickar dock Alliansen ass med de Rödgröna just nu. Här är min dom över partiledarna i debatten och övrigt:

  • Fredrik Reinfeldt (m). Kan vara alldeles för seriös ibland. Slappna av! Du är grym! Kommer alltid med bra förslag.
  • Maud Olofsson (c). Why. So. Serious? Tråkig oftast, tyvärr.
  • Göran Hägglund (kd). Kan skämta till det rejält ibland. Rolig gubbe ibland, men flera gånger med skum politik.
  • Jan Björklund (fp). Blandar humor med politik som är så hård och allvarligt att man inte vet hur man ska reagera. Sa han precis det där!?
  • Mona Sahlin (s). Tråkigaste människan i svensk politik, ever. Hon är ond, dessutom. Självgod och jobbig. Varför valde de henne? Finns så himla många bättre sossar. Men tack för det J
  • Maria Wetterstrand (mp). Väldigt slipad och bra politiker, men går på för mycket ofta. Blir arg när hon inte får som hon vill.
  • Peter Eriksson (mp). Varför får inte norrlandstomten vara med? Han är rätt chillig, men utflippad rent politiskt. Mycket sämre än Wetterstrand.
  • Lars Ohly (v). Jag är helt emot allt vad hans politik står för, men han är ändå en av mina favoritpolitiker. Man kan bara skratta åt honom, både hans skämt och hans olika förslag.
#1 - Daniel

Så HIMLA MÅNGA bättre sossar? Läste jag rätt?! I och för sig skrev du inte MYCKET bättre sossar. Maria Wetterstrand är för övrigt en (ursäkta uttrycket) bitterfitta som jag inte har ngt förtroende för som politiker. Kass politik, kass retorik och dessutom vet man fan inte var man har MP. Skitjobbiga!

#2 - Johan

Det är stor skillnad på bra politiker och bra politik. Jag hatar sossarnas politik, men bara för det behöver de inte vara dåliga politiker. Det finns många på den röda sidan som jag respekterar och tycker är bra talare, debattörer och sakförespråkare - men bara för det betyder det inte att jag gillar det de står för.

Och du måste väl hålla med om att sossarna hade kunnat välja flera bättre ledare än Mona - om man ska se det från deras synvinkel. För vår del var det jättebra att de valde stolpskottet Mona :)



Wetterstrand tycker jag är bra eftersom hon får med sig folket, hon talar på ett sätt som folk vill lyssna på, hon har den utstrålningen som behövs hos en partiledare. Återigen, bra politiker, kass politik.