R.I.P. Anna-Lisa Hammerby 1926-2010 =’(

Jag hade tänkt börja min Sverigevistelse med att skriva om hur det är att komma hem samt min lyckade resa (Air New Zealand är det bästa flygbolaget jag nånsin åkt med!) men det blir inget sånt nu.

 

Har nämligen nu fått reda på att min farmor dog igår. Det var väl på ett sätt inte jätteoväntat. Hon har i många år varit dålig, och på sistone har hon varit väldigt dålig. Så jag har varit inställd på att det snart skulle hända.

 

Men det är ändå väldigt jobbigt ändå. Såklart. Det är första gången en riktigt nära släkting dör. Och nu har jag ingen kvar på pappas sida (farfar dog redan 1977).

 

Så nu blir det snart till att åka på begravning i Kosta. Jag träffar inte mina släktingar på den sidan familjen så ofta, så det ska väl bli roligt, fast det är ju jobbigt att det ska bli på grund av nåt sånt här.

 

Farmor var sjuk länge och detta gick snabbt, så hon behövde inte lida nåt. Känns väldigt bra att det nu är slut och hon har fått frid nu.

 

Men jag kommer sakna dig farmor.

 

Bilden är från när jag var runt 2-3 år, tagen vid Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Och ja, jag var blond på den tiden.