Brandbåt i LA!

Det har varit en rolig helg, även om det bara är lördag förmiddag än.

 

Onsdag var det som sagt St Patricks Day. Jag skulle festa med några i fotbollslaget. Det var rätt roligt att se att alla spelare verkligen ville komma ifrån träningen och börja festligheterna. Det var lite halvlama insatser och inte mycket spring. Inte förrän coachen sa att vi kunde sluta och alla rusade till sina väskor och bilar. Folk sprang då snabbare än under hela matchen :P

 

Vi drog direkt till några av spelarnas ställe vid Modoc. Det var väldigt roligt med olika öllekar, spel och annat. Sen drog vi till Sharkeez som hade en väldigt lång kö, men vi fick halvbra platser. Men vi kom in och hade trevligt. Jag har aldrig hängt med de här personerna från fotbollslaget, Sandra, Attilla, Emily, Björn plus deras roomies, samt Elyse som jag ju redan hänger med, men det ska jag nog börja göra mer.

 

I fredags skulle skolans Business club åka till Los Angeles och åka ut på en yacht i LA:s hamn och få en guidad rundtur både där och på ett av världens största frakt-företag. Sen hade de tänkt gå på basket eller nåt på kvällen. Jag var tillfrågad om jag ville följa med men tyckte inte att jag hade råd. Nima, som är ordförande för klubben, tyckte dock att jag kunde skriva en artikel och ta bilder, och jag skulle inte behöva betala för resan. Jag hade inget att göra ändå, så jag följde med.

 

Vi åkte 8.30 från skolan och båten skulle gå vid 11. Jag åkte med Anna, Caroline och Matilda och vi åkte efter en till bil. Vad vi inte hade räknat med var Los Angeles-trafiken. Den var tung och vi fick verkligen kämpa för att hinna. Vi kom fram 11:04. Och då gick båten. Vi fick stå på hamnen och se alla andra åka iväg. Det var en guidad tur för businessklubben men de väntade inte på alla. Jävligt jobbigt.

 

Vi gick därför runt i hamnen och tittade. När vi stod och pratade kom det fram en brandman och frågade var vi var ifrån och vad vi gjorde här. När vi sa att vi var från Sverige och precis missade business-båten sa han: ”Äh, strunt  det. Kom med här så ska ni få en bättre rundtur”.

 

Så han tog med oss in till båt-brankårens brandstation och vi fick en guidad rundtur på brandbåten! En av USA:s största och han (som var kapten över stationen) visade oss allt, allt rum, maskinrummet, vattenkanonerna, kommandecentralen, allt. Han var jättetrevlig och rolig och vi hade en underbar tid. Mycket roligare än vi skulle ha haft på den andra båten och åka runt och kolla på containrar. Vi ahde det hur häftigt som helst.

 

Jag, Matilda, Caroline, Luis, Anna och Jose på brandbåten. Brandkaptenen tog bilden =)

 

Jag i Los Angeles hamn

 

När de andra kom tillbaka med sin båt åt vi lunch och åkte sen till Kintetsu, ett japanskt transportföretag som är väldigt stort. Vi fick en rundtur även där.

 

Sen delade alla på sig. Flera skulle åka och kolla på basket. Det hade varit roligt, men jag känner att jag måste spara pengar nu så jag åkte med några andra istället. Vi åkte hemåt, men via Santa Monica och Malibu. I Malibu stannade och drack kaffe i solnedgången. Helt fantastiskt.

 

 

Ikväll är det St Pattys Day-fest igen. Josh, vår irländska kompis, ska ha fest hos sig eftersom han inte kunde i onsdags. Ska bli skoj. Han har lovat att ha på sig sin kilt.

Imorrn är det en till Cheertävling, troligt den sista. Den är i Long Beach igen. Så det blir en till lång med förhoppningsvis rolig dag.

 

I veckan har jag två midterms. Hade en i veckan, och den gick väl sådär. Fick bara B på den. Men jag klarade uppskrivningen i veckan! Yaaay!

Men hela veckan kommer bara bli en ända lång väntan på torsdag. Spring break in Cancun baby!

#1 - aa du hörde

"Im on a boat"

#2 - janne

Bruker man ikke å farge floden grønn i USA på St. Paddys day? Eller er det bare kanskje i Boston? :)



Spring Break, woo-hooo (som de sier i "Vänner" :P )!

#3 - Johan Hammerby

I flera amerikanska stader fargar de floderna grona, bland annat i Boston och Chicago. Tyvarr sa har vi inga floder i Santa Barbara :/



Varje gang jag tanker pa Spring break sa tanker jag faktiskt pa Chandler i Vanner nar han sager "spring break, woohoo" =D Jag kommer skrika det valdigt manga ganger nar lovet val brojar :)