Underbart rolig Halloween!

Wow, det här har nog varit en av de roligaste helgerna i mitt liv. Det har varit fullt upp hela tiden, en massa roliga människor, dräkter, fest och bara helt underbart.

 

Mina två dräkter:

 

Lördag och söndag: Zorro

 

Torsdag: Playboyfotograf

 

Vi började i torsdags med Halloweenfirandet. Jag och Ola drog ner till La Brezza där vi partade med mestadels svenskar. Sen drog vi alla ut till Montecito till ett stort hus med enormt mycket folk, för att sedan avsluta på La Brezza igen.

 

Den här kvällen var jag utklädd till Playboy-fotograf. Jag var det på en studentfest för sju år sedan, så nu var det dags igen. En väldigt lyckad dräkt. Man kan gå fram till tjejer och fråga om man får ta en bild, och så får man det. Win!

 

Svenskgänget på La Brezza


Lite bilder från festen i Montecito:

 

 

 

 



Fredagen blev annorlunda mot de andra dagarna. Först Channels-jobb med två intervjuer och produktion av tidningen, men sen drog jag, Lauren, Cecily och Vaios iväg till nöjesparken Six Flags i Santa Clarita. Det är en av de coolaste nöjesparkerna som finns, med några av världens häftigaste bergochdalbanor (japp, vissa är med i Guinness rekordbok).

Det är svårt att beskriva åkattraktionerna, för de är så häftiga. Allra bäst var X2. Hur kan man beskriva den…? Man åker baklänges. Och ligger ner. Upp och ner. Loopar, höga backar, twister, skruvar. Jag tog inga egna bilder, så här kommer en jag hittade på nätet:

 

Så här ser det ut. Tänk på att man åker baklänges, så man ser aldrig vad som kommer härnäst.

 

Andra coola var bland annat Riddler’s Revenge, där man står upp hela åkturen, genom loopar och annat, samt Tatsu, där man hänger under vagnen och ”flyger fram” och man ser ut ungefär som Stålmannen.

 

En annan häftig sak med parken var att de också hade Halloweenfirande. Vissa delar av parken där man var tvungen att gå för att ta sig mellan olika delar var nedsläckt, och rökmaskiner bildade en mystisk dimma. Över hela parken fanns et hundratal skådespelare som klätt ut sig till zombies, spöken, läskiga clowner, mördare och mycket mer. Deras ända uppgift var att skrämma skiten ur alla gäster. Och de lyckades väldigt bra för det mesta. Dock riktade de ofta in sig på tjejer eftersom de visade sig vara mest lättskrämda. Sjukt kul. Och läskigt samtidigt, särskilt när man var i dimman och inte såg nånting.

Att vara på en nöjespark på kvällen/natten var också häftigt. Allt är mörkt förutom lampor på vissa bergodalbanor. Men vissa var helt nedsläckta så att man inte såg vart man åkte, vilket ökade känslan oerhört. Vi var där till efter stängning, hann med att åka allt som var öppet och hade enormt roligt.

 

Lördagen var det dags för party igen. Denna gång var det Zorro som gällde för mig. Jag gillade att kolla på det när jag var liten, så i år ville jag hylla honom med en dräkt.

Nimas flickvän är på besök från Sverige, så vi som bor här började förfesta här. En granne var med också.

 

Vi som bor här

 

Sen kom Lauren och hennes kompis Marissa och vi körde på här ett tag innan vi tre drog till Isla Vista.

 

Marissa och Lauren

 

Som ni kanske vet är Isla Vista (IV) ett ställe utanför Santa Barbara där det bara bor studenter, varav många pluggar på universitetet. IV på Halloween är ett fenomen i hela USA och varje år kommer ca 40000 människor dit bara för att vara med på Halloween. Och alla trängs på gatan Del Playa (DP) och alla är utklädda.

Jag, Lauren och Marissa gick runt där, kollade på folk, tog bilder, var med på bilder och hade det jätteskoj. Folk ville till och med ta bilder på mig i min dräkt, vilket var jätteskoj. Ett bra betyg på att min dräkt var bra. Vi hade en riktigt rolig kväll.

 

Bilder från IV:

 

 

 

 

 

 

Igår, söndag, körde vi lite mer traditionellt firande. Jag åkte hem till Lauren där vi gjorde pumpalyktor. Jag har aldrig gjort det förut, och det var jätteroligt. Tyvärr var alla stora pumpor slutsålda, så vi hade bara små att jobba med, men det funkade det med.

 

Titta så glad jag är! Som en unge på dagis ser jag ut :P

 

Almost there...

 


Min pumpalykta!

 

Marissa var med sen när vi gick ut och trick or treatade. Också nåt som jag aldrig har gjort förut. Och även det var sjukt kul. Tydligen hade det inte varit så många barn ute och knackat runt, för de flesta hade en massa godis kvar och var glada att bli av med det. Så trots att vi var collegeungdomar (iofs väldigt snyggt utklädda) så fick vi riktigt mycket godis.

 

Marissa och Lauren ute på trick or treat

 

Vi gick sen ner till State Street och kollade på folk som var utklädda och som också kollade på folk som var utklädda.

 

Jag stötte på en annan Zorro. Det blev duell såklart.

 

 

Några anmärkningar från årets Halloween:

 

  • Årets vanligaste dräkt: Chilensk gruvarbetare. Folk var väldigt kreativa med sina dräkter, och denna var absolut vanligast.
  • Årets besvikelse: Mycket färre lättklädda tjejer i år. De hade mer coola dräkter istället.
  • Årets kväll: Alla kvällar
  • Årets tips: killar – klä ut er till Playboyfotograf nästa år!
  • Årets bilder: kolla in min facebook, där finns ca 350 bilder

 

Jag har haft så sjukt kul hela helgen. Fullt upp hela tiden med folk jag tycker om. Jag älskar den här högtiden!