Kyla, Halloweendräkt, intervjuer och nya regeringen

Där har vi ämnena för dagens blogginlägg.

Vädret här är verkligen ombytligt just nu. Förra veckan slogs det värmerekord, och de senaste dagarna har det för första gången i höst varit mulet och kyligt. Fick inatt till och med stänga fönstert i sovrummet för första gången.

Shit vad jobbigt det var att spela fotboll igår. Det blåste som bara den, så det var nästintill omöjligt att slå ordentlgia passningar. Vanligaste ordet under matchen var ”hjälp”. Det ropade vi till stackars löparna på löparbanorna efter att bollen gång på gång åkt långt förbi målet och fortsatte att rulla och rulla. Det samma gjorde även våra småmål innan vi fick tyngder på dem.

 

För ett par minuter sen ringde UPS på dörren och jag fick paket. Min första Halloween-kostym har kommit! Provade den direkt och den var så häftigt. Kommer bli riktigt coolt. Ola tyckte den var ball med.

Vad det är för nåt? Det får ni se på bilderna efter sista oktober :D

 

Har gjort en intervju idag med presidenten för Board of Trustees, Joe Dobbs. Han är den mäktigaste mannen på skolan, mer så än President Serban. I våra valreportage har vi delat upp kandidaterna (åtta som kandiderar om fyra platser) mellan oss fyra i teamet, jag, Kyle, Cody och Ari. Jag har fått de två högst uppsatta av de sittande, styrelsens president och vice president. Riktigt häftigt att jag fått förtroende för att få båda två.

Intervjun tog en timme, och jag spelade in den. Sen har jag under fyra timmar i eftermiddag suttit och transkiberat hela intervjun ord för ord. Det tog fyra timmar. Lyssna på en halv mening, pausa, skriva, lyssna vidare, pausa, skriva ner, lyssna… Var riktigt slut i huvudet efter det. Måste dock säga att min mobil funkar perfekt som diktafon.

 

It's peanut butter jelly time! Nu ligger jag i sängen och äter yoghurt och mackor med jordnötssmör och sylt. Jag vet, det är jätteonyttigt. Men det är gott. Och så har jag varit ute och sprungit min 8km-runda ikväll, så jag tycker att det är okej.

Obs! Detta är inte min nya halloweendräkt. Bilden har bara med min smörgås att göra

 

Till sist några kommentarer om svensk politik. Först talmans-valet. Bra att Alliansen slapp få stöd av SD, och att rödgröna röstade för Alliansen. Vad säger du om det Mona? Extra roligt att se mina vänner Jenny från Halmstad samt Jessica från Stockholm som nya riksdagsledamöter =)

 

Och så regeringen. Jag steg upp inatt kl 05 för att kolla på regeringsförklaringen. Som vanligt sög SVT-play, men riksdagens hemsida funkade perfekt.

Reinfeldt gjorde det mesta rätt. Att småpartierna fick behålla sina antal ministrar var bra, så slipper man det bråket. Det hade varit en onödig fajt att ta.

Rätt ministrar fick gå. Tror inte det är nån som kommer att sakna Torstensson, Husmark-Persson, Odell eller Krantz.

Flera intressanta nya namn, och några okända. Måste erkänna att jag inte känner till Peter Norman eller Catharina Elmsäter-Svärd.

Ullenhag var väntat att han skulle nån ministerpost så småningom, liksom Stefan Attehall och Hillevi Engström och fru Hatt. Väldigt kul att bråket mellan Reinfeldt och Ulf Kristersson nu är helt slut och att denna duktiga moderat får en plats i rampljuset igen.

Att jordbruksdepartementet byter namn känns mest som ett spel. Inget nytt kommer väl hända.

Tyckte också att Maud kunde fått fortsätta som vice statsminister.

För övrigt, vad ska en IT & Region-minister göra om dagarna?

Jag gillar den här nya regeringen. Har sett vissa kommentarer om att den är för tråkig och att Reinfeldt borde tagit in fler profiler. Vill ni se speciella profiler kan ni slå på Kungarna Av Tylösand. Vill ni se seriösa människor som tar ansvar för Sverige de kommande åren, då är den är Alliansregeringen någonting för er.

 

Lycka till nu regeringen!

#1 - Cissi

Hoppas du får en fin dag! :)

#2 - Cissi

Jadå, klart du får vara med i tävlingen ändå! :)

#3 - janne

Ska du inte klä ut dig till "guleböj" ? :P Hva med Peter Griffin? ;)

#4 - FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

allt bra?:)

#5 - Johan Hammerby

Haha, ja, jag borde kanske klä ut mig till guleböj :) Det hade varit roligt att gå som nån Family guy-karaktär, om man var ett helt gäng så man även hade en Quagmire, en Louis, en Joe osv =)



Tack till alla nya kommentatorer på min blogg med =) Allt är bra med mig, hur mår ni?