Superrolig helg, gratis öl – och Derek Stepan!

Idag är det 10-10-10. Coolt.

 

Efter en lagom jobbig skolvecka har jag haft en fantastisk helg. Party torsdag, fredag och lördag.

I fredags åkte jag som sagt med skolans Business-klubb på en field trip till Jordano’s i Goleta, som är mat- och öl-distributör/importör. De flesta stora märken har de rättigheterna till i tre counties, och bland märkerna finns Heineken, Budweiser, Tecate, Stella och många mer. Jag var med som fotograf. Det var intressant och vd:n var väldigt trevlig och hade mycket att berätta. Hans fru är för övrigt född i Halmstad, men flyttade till USA som barn. Hon var också med och pratade.

 

Rundtur inne på öllagret



Gruppbild på businessklubben

 

Efter rundturen fick vi alla som var med ett packe med energidryck, och en låda öl var. Riktigt häftigt. Det var fyra olika öl i varje låda. En lager, en oktoberfestöl, en mörk öl och en honungsöl. Rätt goda allihopa. Nima, som är businessklubbens president fick två var. Men han gillar inte öl, så jag och Ola fick hans öl med = jag och Ola hade två lådor var =)

 

Så här mycket öl blir det = helgen var räddad!

 

På kvällen i fredags var vi på en födelsedagsfest på Alleagra. Cecilia fyller år på måndag, och firade då. Där var en massa svenskar som jag inte sett på jättelänge, det var roligt. Av nån anledning fanns det stora påsar med frigolit i garaget/festrummet där vi var. Så småningom var det inte längre i påsen, utan överallt på golvet. Vi hade snöbollskrig med det. Roligt för alla förutom dem som fick städa upp det dagen efter.

 

Frigolit-snö!

 

Igårkväll var jag i IV. Jag var hos Paige tillsammans med Cecily och hennes barndomsvän Emily som var på besök. Vi hade riktigt skoj hela kvällen/natten. Mestadels var vi hos Paige, men som det blir i IV så var vi runt lite på DP och besökte några andra fester och dansträdgårdar. En av de roligaste kvällarna på länge.

 

Idag blir det däremot plugg. Har midterm i Masscommunication på onsdag så jag och Anna ska sätta oss på Starbucks och plugga i eftermiddag.

 

I går var det seriepremiär för New York Rangers. Satt och kollade på matchen, och wow vad bra de spelade. De spelade som ett lag, och passningsspelet var utmärkt. Men det allra bästa var Derek Stepan. Minns ni att jag skrev om honom för ett par veckor sen. Han är rookie och gjorde sin första match någonsin i NHL igår. Och som han gjorde det: hat trick och matchens bästa spelare. Det var så häftigt att se. Framtiden ser ljus ut för Blueshirts =)

 

Hat trick i sin första NHL-match. Riktigt häftigt.


Rangers spelar sin 85:e säsong. Här är jubileumsloggan

 

 

Så jag kan bara säga att jag haft en underbar helg. Trivs verkligen med mitt liv nu. Älskar varje sekund av min tillvaro här.

#1 - Eller Va

Jävla gott att Rangers har Del Zotto på andra sidan blå med skapar ju hopp för Rangers,får hoppas dom kan bygga upp sin organisation igen,dom får göra av sig med ovanan att signa massa föredettingar bara.



Toronto har börjat bra dom har vunnit alla sina än så länge men dom möter Pens nu (1-1 för tillfället)

Vann till och med öppningsmatchen (inte hänt sedan Bill Clinton var President) och dom vann mot Montreal vilket kändes WIN!



Hur tror du det går iår?

Tror att Washington tar det om dom får bra målvaktsspel,dom verkar ju sätta i halsen så fort det blir slutspel men dom lär ju sig för varje år och nån gång måste det lossna.

#2 - Johan Hammerby

Del Zotto och Staal ftw! :D



Riktigt grym start för Toronto och Monstret. Ska bli riktigt kul att se hur det går i deras match mot varandra på fredag (eller, tja, roligt blir det bara om Rangers vinner).



Jag tror också på Washington. Jag har dessutom bra vibbar av Sharks. De var riktigt bra ifjol, och jag vet inte riktigt varför de inte gick längre.



Hoppas verkligen att det går bra för Toronto, det behövs efter så här lång tid med skit för dem.