Bra cheer/football-match

Haft en schysst vecka med en del skolarbete, men ändå rätt chilligt. Ser fram emot min artikel om academic renewal. Den kommer bli grym. Mer om den får ni veta på onsdag.

 

Shoppade kläder idag för första gången på länge. Lauren visade en ny cool affär häromdagen när vi ätit lunch, och idag efter gymmet gick jag dit och inhandlade två nicea tröjor och ett par jeans.

 

Var på match idag, SBCC football, fast jag var såklart mest där för att supporta cheer-tjejerna. Football-laget började som vanligt asdåligt. Efter halva matchen stod det 0-21. Men sen hände nåt, och de blev riktigt bra i de två sista quarterna. Det var till och med både roligt och spännande. Det räckte dock inte, utan de förlorade med 35-45.

Det var oerhört dimmigt ikväll. Stundtals kunde man inte se spelarna när de var på andra sidan planen.

Tjejerna hade sina nya uniformer. De jag skrev om sist var tydligen inte deras uniformer utan bara tillfälliga. Idag hade de sina nya, men de var inte så snygga. För mycket svart, olika material i olika delar och för tight. Japp, de satt för tight. Kan knappt fatta att jag sa det, men så var det.

Efter matchen åkte jag, Cecily, Ceciliys mamma och Lauren och åt mat på Chipotle. Vi satt och pratade i bilen sen jättelänge och det var roligt. Snuskigt svensk godis och Jersey Shore var några heta ämnen.

 

Erica till höger. Till vänster är tränaren Coral's dotter som under kvällen var med och hejade fram SBCC. Hon är fyra och var hur grym som helst.

 

Lauren är flyer och flyger riktigt högt

 

 

Nu är det val. Imorrn bitti när jag vaknar ska det avgöras. Kommer att komma med ett längre inlägg imorrn när jag vet hur det har gått. Har köpt champagne idag som vi i huset ska dricka imorrn bitti vid en valseger. Alla svenskar i huset är moderater så det kommer bli asnice.