Masscommunication och annat roligt

Jag gillar verkligen mina Masscommunication & Society-lektioner. Det är alltid bra diskussioner och roliga ämnen, plus att vi brukar kolla på filmklipp och bilder för att påvisa vissa saker eller skapa debatt.

I dag har vi ägnat en och en halv timme åt att prata om dejter, Jackass och Facebook. Riktigt soft.

Hade fotboll i måndags, äntligen. Och herregud vad roligt det var! Jag var dessutom riktigt bra. I vår match vann vi med 4-2, och jag gjorde tre mål och en assist. Jag var verkligen on fire då. Får se om det sitter i till ikväll. Spelar vid sju.

 

Hade filmkväll med Cecily och Lauren i måndags. Trevligt att komma ut till Goleta igen.

 

I går var det Sahars sista dag i Santa Barbara. Jag, Veronica, Diana, Magdalina och en kille de bor med var och åt på en libanesisk restaurang och hon fick en scarp book i avskedspresent.

 

Veronica och Sahar på restaurangen

 

I dag är det september. Alltså snart höst. Blä. Men det är än så länge soligt och varmt här, så det är fortfarande shorts och t-shirt som gäller. Väntar nog ett tag till med att köpa jackor och långärmade tröjor och annat jag inte tog med mig hit.