Redigering, artikel, intervjuer – och en stor fet pizza

I går, måndag, gjorde jag min första redigering här i USA. Vi som går i JOURN122 (fortsättningskursen på skoltidningen) ska varje nummer vara med under produktionen, och för det mesta innebär det redigering. Det var roligt att göra detta även i USA, även om amerikanska tidningar är fula som stryk.

 

Jag fick en jobbig sida dessutom. Ett knä med kvartsides hörnannons och två lika långa texter utan bilder. Om ni inte sysslat med redigering säger det inte så mycket men jag kan berätta att det är ett helvete. Tog lång tid att få det bra. Den ena texten fick vi (nyhetsredaktören Kyle fick göra det) kapa en massa i texten. Den andra texten bestämde vi var ”viktigare” och fick ta upp högra halvsidan. Jag la in två illustrationer på ett löv och en återvinningssymbol (texten handlade om miljöcentrat) och så fick jag jobba en del med luft. För att vara en näst intill omöjlig sida att jobba med så blev det väl ändå rätt okej.

 

Imorgon, onsdag, kommer tidningen ut. Där i har jag också min första artikel för i år, om nya regler för transfer till andra universitet. Pga av tekniskt strul ligger artikeln redan ute på nätet, så här kan ni läsa den:

http://www.thechannelsonline.com/news/statewide-transfer-from-sbcc-simplified-1.1597895


Har redan gjort flera första steg till min nästa artikel, om att det har blivit mycket lättare att bli av med dåliga betyg. Tror att det kan ta hus i helvete när den artikeln kommer ut. Hoppas jag i alla fall :)

 

En rolig sak från idag. Jag pratade med Academic Senate’s sekreterare. Hon skrev in mitt namn i protokollet från senaste mötet och när hon hörde mitt namn blev hon imponerad:

”Heter du Hammerby? Wow, det låter så mäktigt, som en viktig person”.

Powerful låter bättre, så som hon sa det, men jag blev i alla fall väldigt glad.

 

Fotbollen igårkväll gick oerhört bra. Jag sprang och sprang som jag aldrig gjort förut. Det är min grej i fotboll. Jag kan springa hur länge som helst, springer alltid fri och hittar ytor och tröttar ut motståndarna. I går i mitt lag spelade en kille som var oerhört bra på att göra mål. Så vi två på topp var oslagbara. Jag sprang fri, sprang ifrån motståndarna, hittade honom och så gjorde han mål. Det var roligt att se de uppgivna motståndarna.

”Röd tröja (den andra killen) kan inte sluta göra mål och svart tröja (jag) kan inte sluta springa. Det är inte rättvist!”

Haha!

 

När jag kom hem och skulle laga mat skulle Ola beställa mat från Domino’s och frågade om jag skulle ha nåt. Ja för sjutton, tänkte jag, jag sa fira min fotboll med en stor fet pizza. Och det fick jag. Första pizzan den här terminen. Men den var alldeles för stor. Och för fet. Jag åt inte ens hela, men var sen så mätt. Och sen mådde jag typ dåligt för att jag ätit för mycket och för fet mat. Behövde inte ens äta lunch tidigt idag. Så nästa gång blir det inte en Cali Chicken Bacon Ranch med tjock botten, tomat och vit sås. Hur god den än är.

Fast med normal (vilket är tjock) botten