Rekordvarmt (så nu bloggar jag för jag kan inte sova)

Det är nu efter midnatt, tisdag morgon, och det är omöjligt att sova på grund av värmen. Så därför bloggar jag lite. Först om vädret och sen om lite smått och gott, så har jag nåt att göra.

 

Idag har det varit hyfsat, men igår har det varit olidligt varmt här! Och nu tycker folk i Sverige/Norge säkert att jag är jättejobbigt, för jag vet att ni haft frost och att hösten har kommit där. Vad hjälper det mig?

Igår var det runt 40 grader större delen av dan, och ingen vind. Den lilla vinden som fanns var dessutom varm, så den gjorde det bara värre.

 

Även amerikanarna klagade. Inte ens de mest inbitna kalifornierna stod ut.

 

I Los Angeles slog de värmerekord med 113 grader Fahrenheit, ~45 grander.

http://articles.latimes.com/2010/sep/27/local/la-me-hottest-ever-20100928

 

På foto/Photoshop-kursen Digital Darkroom skulle vi göra en parafras av valfritt verk av Maggie Taylor, som gör fotoillustrationer. Här kan ni se vad jag åstadkom med hjälp av Chris som stod modell.

 

Originalet:


Mitt verk:


 

Jag har köpt en tjejtidning och en herrtidning idag. Till Mass communication-klassen imorrn ska vi ha med olika annonser, bra och dåliga och diskutera dem. Jag hade inga bra tidningar här, och ännu sämre annonser. Så jag gick ner till 7eleven och kollade igenom en massa olika tidningar. De roligaste och mest annorlunda hittade jag i tidningarna M och GQ. M är inte som i Sverige ett magasin för 50+kvinnor utan tjejer i åldern 9-17 år, och 99% handlar om Justin Bieber. Följde till och med med en poster på honom. Usch. GQ består typ bara av reklam, ofta väldigt snygga annonser. I vissa var det till och med parfym med, invikt på nåt sätt i en klistrad del i sidan, äh jag orkar inte förklara.

 

Att sitta och kolla på roliga bilder på nätet är roligt när man har tråkigt. Här kommer irakiska Batman:

 

 

 

Vi har idag diskuterat Challenger-olyckan på engelskan. Vi har inför idag läst om hur Reagans talskrivare arbetade den dan, och vi har läst talet. Idag såg vi filmklippet från Reagan när han läste det samt nyhetssändningar. Väldigt starka grejer. Intressant diskission i klassen med efteråt.

 

Köpte en stor jättedunk med äppeljuice idag. Tänkte ni ville veta. För er som gillar matbloggar kan jag också säga att jag åt tonfisksallad till kvällsmat.

 

Smakade nåt riktigt gott idag när jag och Lauren var på Starbucks. Chocholate-chip Coffee-based Frappucino. OMG, vad gott det var. Typ som milkshake, fast det är kaffe och kallt, som glass, fast frappucino med chokladbitar i, ja nåt sånt. Såna blir det många av i framtiden.

 

Jag har fastnat för en humorgrupp på YouTbue. Det är Key of Awesome-gänget från Barly Political. De gör parodier på populärkulturella fenomen, och har gjort flera parodier på musikvideor. Det är tre videor som jag har tittat på jag vet inte hur många gånger. Det är parodier på:

 

Ke$has Tik Tok (här Tik Tok/Glitter Puke)

http://www.youtube.com/watch?v=d7n8GqewJ2M

Ke$ha är ju iofs min homegirl sedan min medverkan i Late Night With Jimmy Fallon, men det här är riktigt roligt.

 

Katy Perrys California Gurls (parodin har samma namn)

http://www.youtube.com/watch?v=c_stcgW8E4o

Låten är en ren parodi på både Perrys låt och på hur kaliforniska tjejer kan vara (dock måste jag säga att de flesta har en del av sidorna från båda låtarna. Visst kan några vara ytliga, men ofta är de väldigt snälla och trevliga och snygga)

 

Lady GaGas Bad Romance (Här en duett mellan ”Lady Gaga” och ”Lord Gaga”)

http://www.youtube.com/watch?v=LWxTGJ3TK1U

Låten är inte samma som originallåten, bara influerad av, men parodin handlar mer om videon och Gagas udda personlighet.

 

 

Nu har ni fått en massa trams skrivet här i bloggen. Vad ska jag göra nu? Efter att jag lagt upp det här inlägget och sen översatt det till engelska blir nog att fortsätta kolla YouTube. Fastnade igår för en massa gammal nostalgi. Så som avslutning får ni här ett klipp med introt till det mest skrämmande barnprogrammet som fanns när jag var liten: Ika i rutan. Det är så psykedeliskt, skrämmande, konstiga färger, mystiska danser, underliga varelser, ett skelett som heter Åke och en superflummig mimare från Halmstad som programledare. Alla i min genreation säger att de var rädda för detta när de var små, men alla tycker det är lika roligt att se det nu. Så. Håll till godo!