Intensiv men rolig helg i Vegas

Efter några lugna och sköna dagar helt ensam i Santa Barbara avslutades spring break i helgen med en trip till Las Vegas. Och jäklar vad roligt vi hade.

Jag och Cecily körde härifrån på lördag förmiddag, och det gick bra att köra dit. Typ sex timmar tog det.

På hotellet vi skulle bo på, Hard Rock, väntade Gaby och Cecilia, som jag var med i San Francisco.

Eftersom det var en kort helg så ägnade vi hela den åt att festa, sola och bada.

Utgång på kvällen till bland annat Palms, Rain och säkert nåt annat ställe.

 

Utgång på Rain. Cecily, Gaby, Cecilia och jag

 

Dagen efter är det ”rehab” på Hard Rock. Man hänger på det enorma poolområdet och dricker och badar och mår gott.

 

Privat cabana =)

 

"Rehab" med Gaby, Johan och Cecilia

 

Tvärr hade jag ett problem. Jag skulle ha lektion tidigt på måndagen, redan vid sju, så jag var tvungen att dra hem på kvällen/natten. Därför tog jag bara två drinkar på morgonen, och sen ägnade jag dagen till att nyktra till.

Vi badade och hade roligt dock, och efter middagen på kvällen tog jag mina grejer, lämnade dem åt ännu en rolig helg i Vegas, och jag körde hem.

 

Det gick rätt bra att köra hem. Trots att det var mörkt och jag var ensam, så var det rätt soft, och eftersom det inte var nån trafik alls tog resan fem timmar, och jag var hemma vid fyra.

 

Tyvärr hade jag druckit så mycket energidryck och kaffe för att hålla mig vaken att jag inte kunde sova när jag kom hem. Och efter en lång skoldag ville jag vänta till kvällen med att lägga mig för att inte rucka på dyngsrytmen, så när jag väl la mig på måndagskvällen hade jag varit vaken i 36 timmar.

 

Nu har skolan börjat igen, och imorrn drar vi iväg med folk från skoltidningen till Sacramento. Det är dags för den här terminens JACC-konferens. Det ska bli riktigt skoj, men en sju timmar bussresa som avgår kl 05 imorrn bitti. Så nu är det dags att sova.

Vi hörs efter helgen!