Jäkla T-Mobile! Men tack Foppa

Varför ska T-Mobile alltid krångla? Nu har inte min automatiska betalning gått igenom, så efter lektionen måste jag ner till deras affär och betala där.

Men det sugigaste med det amerikanska telefonsystemet är att det inte bara är så att jag inte kan ringa eller messa innan jag betalat. Ingen kan ringa eller messa mig! Trots att de har hur mycket pengar som helst på mobilen. Så i ett par timmar är jag onåbar. Asjobbigt.

 

Helgen var bra, trevligt dagskrök på La Brezza i fredags och en rolig Channels-fest i lördags.

Var i skolan igår på Alla Hjärtans Dag, samt middag med Cecily på kvällen.

Nu är det dags för dagens enda lektion, The Channels. Imorrn kommer det nya online-numret ut dessutom. Kolla in TheChannels.com imorrn eftermiddag (amerikansk tid).

 

Blev väldigt överraskad igår när Peter Forsberg berättade att han ska lägga av. Trodde verkligen att det skulle kunna bli något av den här comebacken, men tydligen var skadan för jobbig.

Peter Forsberg är absolut en av våra bästa idrottare någonsin. Skulle säga att så här skulle en topp-fem lista över våra bästa hockeyspelare någonsin se ut:

 

  1. Nicklas Lidström
  2. Peter Forsberg
  3. Börje Salming
  4. Mats Sundin
  5. Svårt, möjligtvis Loob/Kenta/Honken/Lundqvist/Zetterberg

 

Tror aldrig han spelade en hel säsong utan att vara skadad nån gång. Foppa hade kunnat bli världens bästa hockeyspelare om han fått vara frisk. Han var all round. Både Gretzky, Howe och Lemieux saknade den tuffa stilen som Foppa bemästrade så. Gretzky hade alltid ett par livvakter på isen, Foppa smällde på själv. Han gav aldrig upp, vilket många gånger visade sig, tex i Sveriges magiska upphämtning mot Finland i VM 2003 (i Finland!) där Tre Kronor låg under med 1-5, men vann sen med 6-5.

 

Jag avslutar med den härliga bilden av straffmålet från 1994 och tackar Peter Foppa Forsberg för en underbar karriär.

#1 - Bring back Nordiques!

1.Nicklas Lidström

2.Mats Sundin

3.Peter Forsberg

4.Börje Salming

5.Pelle Lindbergh



Kan faktiskt inte säga att jag bryr mig eller är förvånad att foppa lägger ner,killen borde gett upp på NHL efter han fick åka hem första gången.

Varit så jävla jobbigt att läsa om foppas

"jag kan spela" "Jag kan inte spela" "Vänta nu kan jag nog spela"



Jag tycker däremot det var bra att han spelade för MoDo för det enkla faktum att det hjälpte sälja elitserie biljetter ett tag.



Minns när jag fick foppas Fleer 95/96 Rookie card

Satt vid trappan å sket fan ut glädje ur öronen.

Quebec Nordiques ftw.



Btw har du sett dom nya Tampa Bay dräkterna?

SÅÅÅÅÅ JÄVLA FULA.

Dom nuddar verkligen på Islanders Fishermansfriend dräkt i fulhetsfaktor.