Tornado, snö och storm – extremvädret är här

När jag pratar med folk i Sverige om vädret här blir de ofta sura och säger nånting i stil med ”du bor ju i Kalifornien, du vet inte hur det är med dåligt väder, vi har snö här, bla bla bla.”

Ok, Sverige, jag höjer er insats. Slå det här om ni kan. Idag lördag har vi haft följande väder här:

 

  • Orkanvindar
  • Regnstorm
  • Snö!
  • MOTHERFUCKING TORNADOS!

 

Japp, allt det där är sant. Regnet har öst ner tillsammans med vindarna, så jag har inte gått utomhus förrän ikväll. Då åkte jag och Ola ner till tågstationen för att hämta Pontus som varit i LA så han slapp gå hem.

Det var typ lögn i helvete att se nåt på grund av det tunga regnandet, så vi fick köra i typ 10 km/h.

Vi åkte till McDonalds och åt, och på vägen hem avbröts radiosändningarna för en varning om att tornados kan komma att bildas utanför Carpenteria och östra Santa Barbara. Man varnades för att vistas utomhus i de områdena och om man bodde där skulle man gå ner i källaren och bunkra upp med konserver och vatten.

 

Detta är alltså i min hemstad!

 

Medan man fortfarande kunde se nåt idag kunde man se hur bergen har börjat täckas med snö. Det har kommit riktigt mycket i vissa områden, även långt ner i stan.

 

Palmer och snö på samma bild. Liksom, va!?

 

Armageddon som är på väg kanske?

 

Så vad har jag gjort idag då? Inte mycket. En del läxor, bland annat till foto där vi ska göra en trediminsionell figur som vi sen ska fota. Här är min figur: gangsta-Lincoln.

 

 


Ey, yo!

 

Vi hörs nån annan gång om jag inte snurrat bort i en tornado till dess!