Semester i götet, Grekland, Öland och Stockholm

Jag har semester. Det är riktigt härligt, och jag har varit väldigt upptagen och flängt fram och tillbaka. Under de tre lediga veckorna har jag bara varit hemma totalt fyra dagar.

Det började med att jag redan efter sista arbetsdagen åkte upp till Göteborg. Först träffade jag Veronica från Santa Barbara och vi var ute med några av hennes kompisar. Sen drog jag hem till Daniel, och på söndagen åkte vi till Liseberg där gänget från Halmstad var och vi åkte hela dan tills regnet kom. Den nya AtmosFear var sjukt hög, men bara lagom kul.

 

Gänget på Liseberg, minus Daniel

 

Men sen var det dags för Grekland. Det blev en himla go vecka. Första anhalten var Rhodos. Jag åkte dit själv, men väl där träffade jag Elin och Annelie, två tjejer som jag kände när jag var sjukt liten och som jag träffat ett par gånger lite senare. De jobbar där på två reseföretag, så på kvällarna när jag var ledig hängde jag med dem och vi käkade och gick ut. På dagarna var det sol och bad som gällde, samt gå omkring och titta i den gamla staden.

 

Nice =)

 

Jag var där från måndagen till fredagen, då jag drog vidare till Athen. Där var det bröllop som väntade.

Det var mina kompisar från Göteborg, Elin och Dionisis som gifte sig. Nästan alla svenskar som deltog på bröllopet bodde på samma hotell. Det var väldigt centralt så vi hade gångavstånd till allt vi ville kolla på.

 

På Syntagmatorget fanns det duvor överallt

 

 

Själva bröllopet var jättefint och en trevlig fest efteråt. Dock inte så livlig och grekisk som jag hade hoppats på. Det var vi svenskar som drog igång dansandet, och vi var typ bäst på zorbas dans =)

 

Elin och Dionisis på bröllopet

 

 

När jag väl kommit till Sverige hann jag bara vara i Getinge en dag innan jag och mamma drog till Öland. Var där och träffade släktingar och gamla barndomssommarkompisar.

 

I tisdags fick jag besök av Maria Hyltman, min kompis från Santa Barbara. Det var roligt att ses igen.

 

Under veckan har jag och Padde haft Harry Potter-marathon och igår kom sommarens stora filmupplevelse. Vi var och såg sista HP-filmen. Sjukt jäklar jättebra var den, och en värdig version av sista boken.

 

 

Nu sitter jag på en buss på väg mot Stockholm. Jag ska första träffa Ola och Mariana, och sedan också Gaby. Kommer bli en himla nice avslutning på min semester.

 

På måndag börjar jag jobba igen. Ska då vara på sporten. Det ska bli kul att se hur det blir.

 

Vi hörs nån gång framöver.

 

Dale!