Gratis är gott

Nu har vi börjat göra oss av med saker. Vi var oroliga för hur vi skulle bli av med alla grejer såsom möbler, bestick, lådor, lampor och sånt. Men vi hade inte behövt oroa oss.

Vi la ut annonser på Craig’s List (typ Blocket eller Tradera) där vi sålde vår soffa, sängar, pingisbord och surfbrädor. Men vi la också upp allt annat gratis. Kom hit och hämta det, och ni får det. Vi orkade inte sätta ut alla saker för pengar, vi vill bara bli av med det så snabbt det går.

 

Jäklar med svar vi fick! Min mailbox uppdaterades hela tiden.

Jag satte också ut en skylt på gatan om gratis prylar. Efter en minut var en mexikansk kvinna som bor här på gatan uppe och undrade vilka grejer det gällde. Hon blev överlycklig där hon fick bord, stolar, bestick, tallrikar, och annat. Hon jobbar som städare, och som tack för alla gratis-grejer ska hon hjälpa oss med vår flyttsätdning.

Några andra var här och fick lampor och lite annat.

 

En man var här och köpte våra surfingbrädor för 10 dollar styck. De har inga fenor, så de är värdelösa utan nya, som kostar runt 40 dollar styck.

Idag var en man här som köpte vårt pingisbord för 50 dollar. Det var sjukt jobbigt att få ner det för trappan, men det gick. Har dessutom fått svar om folk som vill köpa våra sängar och soffa.

 

Det enda vi har kvar nu är några tallrikar och bestick för sista veckan, våra egna sängar och lite annat smått och gott.

 

Soffa, 30 dollar någon?

 

 

Vi hade avslutning i fredags. Niklas och Sara från min journalistutbildning i Göteborg var här och hälsade på under deras USA-resa. De tog en massa bilder på mig och Ola i våra fina rockar och hattar, och jag hoppas att de lägger ut dem snart så ni ska få se dem.

 

 

Ola åker hem imorgon. Sen är jag själv i den tomma lägenheten. Känns riktigt jobbigt att behöva lämna det här livet.

Jag mår inte alls bra över att åka till Sverige. Jag vill vara kvar här, men jag kan inte. Jag får försöka komma över min kommande depression jag kommer få när jag lämnar LAX den 1 juni på nåt sätt. Men det ska nog gå bra till slut ändå.