Nyheter, sport och väder

Lite uppdateringar om vad som hänt på senaste tiden, i nyhetssändnings-format

 

Nyheter

Vi har haft vår sista tidning. Den kom ut förra veckan och var the commencement issues, avslutningsnumret. Den blev väldigt snygg och hade bra innehåll, så det var en bra avslutning för vår tid på The Channels.

 

Har inte uppdaterat er om alla grejer jag skrivit på senaste tiden, och det är rätt många artiklar. Så om ni mot förmodan skulle vara intresserade så kommer här en lista på mina senaste verk.

 

En lista över vårens artiklar jag skrivit finns här:

http://www.thechannelsonline.com/search-box-1.751260?q=hammerby

Lite smått och gott, bland annat om turnitin.com, en krönika om min tid i lumpen, skolans budgetnedskärningar och mycket mer.

 

Lite kommentarer också om senaste tidens ”riktiga” nyheter.

 

Både skönt och tråkigt att Donald Trump inte ställer upp i presidentvalet. Han är en pajas, men såna behövs också för att saker och ting ska bli underhållande. Men han hade inte haft en chans mot Obama, som bara växer och växer med uppgiften. Helt underbart rolig var han dessutom på Vita Husets korrespondent-middag.

http://www.youtube.com/watch?v=DbNpGRWHeDY&feature=share

 

Bin Laden död, ja, jag tror på det. Framförallt för att ingen hävdar motsatsen. Folk kommer alltid ha konspirationsteorier, så jag säger bara: släpp det. Han är död.

 

Valet i Sverige:

Tråkigt att så få röstade i omvalet. Då får man det skräpet man får.

 

Sport

Jag har spelat mina sista fotbollsmatcher (för alltid?) och det är tråkigt men jag har haft riktigt roligt.

 

NHL tog slut alldeles för tidigt för Rangers. Tråkigt, jag trodde på dem. Nu hoppas jag på Sharks.

 

Tråkigt när folk dör unga. Derek Boogaard var en lika hård och brutal spelare som en snäll människa vid sidan om. Jag gillade honom, och redan 2004 tradade jag till mig honom till Rangers i NHL 2004. Nu fick han bara en riktig säsong i Rangers, innan han hittats död. Om hans död visar sig ha nåt att göra med de många hjärnskakningarna han fått under året behövs en debatt om hur spelet är idag.

 

Derek Boogaard, 1982 - 2011

 

Väder

Va fan är dealen med vädret här? Helt olika varje dag. Det har varit kallt ett par dagar nu. Väldigt jobbigt eftersom jag hade tänkt ligga på stranden och få färg de sista veckorna. Men bra på ett sätt, eftersom man får mer anledning att plugga.

Jag har iofs inte så mycket plugg, men ändå.

Nu är det sista veckan i skolan och sen är det slut. Jag återkommer hur det är, men jag kan hinta om att det känns skit att jag snart måste tvingas lämna det här.