Härlig vecka

Förra veckan var jag ledig fem dagar, och det utnyttjade jag till max.

Jag hann vara på Öland i två dagar. Troligtvis sista gången jag kommer dit i sommar, fast man vet aldrig, så jag passade på att sola och bada och ha det gött.

 


Här har man det rätt gött

På torsdagskvällen körde jag gokart i Halmstad. Första gången jag testade det, och det var sjukt kul. Tyvärr fick jag rejäl sladd tidigt under finalpasset, så jag kom ohjälpligt sist. Men det har absolut gett ett behov av att testa igen.

 


Resten av veckan tillbringades i Göteborg. Vi åkte upp tidigt på fredagsmorgonen för att se en tidig föreställning av The Dark Knight Rises, den senaste Batmanfilmen, och den sista (?) i Christopher Nolans filmserie. Riktigt, riktigt bra var den. Var lite skeptisk i början, men sen brakade det loss, och jag var helt såld.

 

Sen var det dags för konsert, och inte vilken som helst utan Bruce Sprinsteen! Han var på Ullevi, och jag och Daniel hade skaffat biljetter redan i vintras. Det blev mycket stående och väntan för att få så bra platser som möjligt. Vi fick det också, och sedan väntade nästan fyra timmar av ren magi. Helt underbart var det. Min första arenakonsert, men inte den sista.

 


The Boss

Under helgen hade jag och Halmstadgänget tänkt ha en dubbeldag på Liseberg. Men på lördagen regnade det så infernaliskt mycket att det gick inte att vara utomhus. Det regnade så mycket så att Nordstan ”gick sönder” och fick utrymmas och alla spårvagnar stängdes av. Vi var på Universeum istället och kunde kolla på roliga djur. Kvällen avslutades på en turkisk restaurang vid Vasaplatsen. Väldigt god mat.

 


Vi hittade Nemo


Carro hittade en apa


Och så hittade jag den här. Himla rolig. En sågfisk underifrån

 

Söndagen däremot blev det Liseberg. Vi var där från att det öppnade till att de stängde. Vi hann åka allt vi ville, och det var riktigt nice. Atmosfear, tidigare Lisebergstornet som nu är ett nedsläpp, var mycket bättre i år än förra året.

Vi spelade på hjul och jag vann två gosedjur, plus ett jag fick i en maskin.

 

Underbar helg helt enkelt.