Födelsedag, Melodifestivalen, USA och Super Bowl

Det är mycket på gång nu, särskilt den här veckan. Så jag bestämde mig för att samla ihop alla tänka blogginlägg till ett enda nu på söndagen.

 

Jag har fyllt år. För första gången på väldigt många år firade jag i Getinge. Det blev en lugn dag där jag fick sova ut på morgonen, sen ha kaffe och fika med grannarna. Många hälsningar på Facebook från kompisar med, det var roligt.

 

Mindre lugnt blev det under lördagen. Då firade jag min födelsedag och min nya lägenhet med en fest. Jag hade gjort jello shots, men det var lite för mycket gelatin i, så de var svåra att få ur glasen. Men de var goda ändå, trots att de fick ätas med sked.

 


Jello shots!

 


Beer pong!

 

Och så spelade vi beerpong. Eller, för vissa, cider pong och champagne pong. Det var väldigt roligt. Vi åkte senare på kvällen in till Mårtenssons, och dessförinnan hade vi kollat på Melodifestivalen.

 

Yes, nu är det igång. Melodifestivalen. Förstår inte alla haters som alltid ska klaga på det, och säger att de inte tittar. De gör de visst. För det är roligt!

Bästa i går måste jag tyvärr säga att Sean Banan var. Hans låt satte sig direkt på hjärnan, och hela dagen har jag gått runt och tänkt ”Dinge dinge dinge ding-ding-ding – här glider kingen in”. Irriterande, men hoppas att det går till final från Andra Chansen. Låtarna som vann, Laureen och Dead By April, var också bra. Det kan bli en bra årgång det här.

 


Sean Banan!

Nu har jag bokat min resa till USA! Äntligen får jag komma tillbaka till underbara Kalifornien. Jag ska först åka upp till NorCal, och hälsa på Lauren och en del andra under helgen som hon fyller år. Hennes födelsedag ska senare firas i Las Vegas. Där emellan ska jag vara i Santa Barbara och bara ha det gött. Shit vad jag läntar!

 

Soon! <3

 

Och dessutom har Lauren bokat in en resa och hon kommer till Sverige i sommar! Yay!

 

 

Apropå USA så är det nu Super Bowl. Giants leder i andra quatern med 9-3 mot Patriots. Heja Giants!