Riktigt fulltecknad, och i efterhand superawesome, vecka

Förra veckan var jag nog så upptagen som jag aldrig har varit. Här är ett axplock av vad jag haft för mig, plus kommentarer om det. (och då räknar jag inte ens med att jag jobbat 8 timmar varje dag, plus tärnat och handlat).

 

Måndag:

Walking dead-marathon.

Kvällen innan hade vi kollat på de två sista avsnitten från säsong 2, för att ladda upp inför tredje säsongen. Den har gått i ett par veckor i USA, så jag, Andreas och Henke satt oss för att kolla in de fyra första avsnitten av säsong 3, och… wow. WOW!!! Så jävla bra det var! Så brutalt bra, och brutalt i ren allmänhet. Överträffade alla förväntningarna man kan ha, och vi satt som på nålar/moln eller hur man vill se det. Kan inte vänta på att få se de övriga avsnitten i säsongen.

Bästa scenen evah!

 

Tisdag:

Al Pitcher

Stå-upp-komik när det är som bäst. Jag har sett honom på Youtube tidigare och tycker att han är väldigt bra, så nu när han kom till Halmstad gick jag och några i gänget och såg honom. Och än en gång: WOW! Han var riktigt jäkla bra. Al Pitcher är från Nya Zeeland, och han skämtar mycket om svenska traditioner, språket och sånt. Och i andra halvan visade han bilder han hade tagit under dagen i Halmstad. Så halva showen var väldigt lokal, och därmed unik. Och hela tiden var publiken väldigt medverkande, oavsett om de ville eller inte. Väldigt lyckat.

Linus, Anna S, Al, Linda, jag, Anna B och Katta.

 

Valvaka.

Det var USA-val också. Om någon har missat det. Jag ville se allt, men det gjorde jag inte. Jag varvade att vara vaken mitt i natten med att sova nån timme, gå upp och titta, och sova lite. Jag kollade de viktiga delstaterna, när försthandiga resultat kom in. Jag hade tippat att Obama skulle vinna, och så blev det. Four more years!

 

Onsdag.

Tvätt – som gick sådär.

Enda dagen jag var lite ledig så skulle jag bland annat tvätta. Det gick bra de två första tvättarna. Sedan när jag skulle ta ut den tredje tvätten så gick det inte. Luckan var fast. Gick inte upp. Och det gjorde den inte på ett par dagar. På söndagen lyckades luckan komma upp, efter att tvätten som låg där inne blivit omtvättad.

 

Fredag.

Party. Var väl inte tänkt att bli mer än en trevlig afterwork-chill, men det blev det. Fullt ös!

 

Lördag.

Fotboll.

Halmstads första kvalmatch för att komma tillbaka till Allsvenskan. Jag och Andreas gick, och det blev en fantastisk fotbollsfest. HBK vann mot Sundsvall med 3-0, spelade oerhört bra och publiken var riktigt grym. Härligt att se, och det ser lovande ut inför helgen, och det känns som att Superettan-sejouren bara blir ettårig.

 

Fest 2.

Den här festen hade vi laddat för i nästan två månader. Alla var jättetaggade, och det blev verkligen superlyckat. Alla hade det skitkul. Och återigen fullt ös.

 

Söndag:

Fars dag.

Firade pappa med tårta, paket, glögg och pepparkakor.

 

Söndagsmiddag.

Som varje vecka, middag med gänget. Vi kollade på European Music Awards på MTV. Bra artister och priser, men fruktansvärt dåligt producerad show. Fast Heidi Klum gjorde så gott hon kunde som programledare, och hon var bra.

 

Så för att sammanfatta, fantastiska avsnitt av Walking Dead, fantastisk show med Al Pitcher, fantastisk valvaka och fantastiska fester. Väldigt bra vecka, helt enkelt.