Sommaren 2012 - helt epic

Nu är det blåsigt, kallt och blött. Så nu måste nog även jag erkänna att sommaren är över. Så här kommer min sammanfattning av den bästa sommaren ever. Ni kommer få höra om en massa roligt jag gjort, och därmed också en förklaring på varför jag har skrivit så lite här på bloggen. Men för att förstå varför sommaren varit så bra bör jag börja med att berätta kort om det värsta året någonsin, som förekom sommaren.

 

Ett jobbigt år.

Exakt ett år kom att bli det värsta året i mitt liv. Det varade mellan 1 juni 2011 och 31 maj 2012.

1 juni var jag tvungen att lämna USA. Efter de två bästa åren i mitt liv fick jag inte längre vara kvar. Det här var fruktansvärt för mig. I flera månader efter att jag återvände till Sverige var jag deprimerad över att inte vara i Santa Barbara längre. Det var väldigt jobbigt.

I vevan efter att jag kom hem blev mamma sjuk. Det har varit himla jobbigt med det under året. Nu är hon tack och lov lite bättre.

Det var väldigt osäkert med jobb under det året. Jag hade aldrig några längre vik än en månad.

Under det här året dog dessutom min morfar Erik och min katt Missan. Missan dog den 31 maj, alltså den sista dagen som började den 1 juni året innan. Det kändes som ett avslut, och från där kunde det bara bli bättre.

 

Och det blev det.

 

Hänga med kompisarna, big time.

Den här sommaren har jag gjort mer än jag kanske gjort de flesta andra somrarna tillsammans. Jag har alltid haft något att göra, och aldrig varit oupptagen. Dels har jag jobbat mycket, men varje eftermiddag/kväll efter jobbet (eller förmiddag ifall jag jobbat kväll) har jag hittat på nåt med mina kompisar, eller ibland med mina föräldrar.

De gånger under sommaren jag inte har gjort något en kväll eller varit upptagen kan jag räkna på en hand. Och jag har inte haft en ledig lördag eller söndag sen i våras. Jag är aldrig helt ledig. Och jag älskar det.

Tack vare mina underbara kompisar händer det alltid något, även en ”vanlig” dag. Minigolf, bio, fotboll, middagar, utgångar, strandhäng, fester, roadtrips, utflykter, resor, spel, filmmaraton, och mycket annat. Med Andreas, Henke, Linda, Katta och Anna i Halmstad, halläningarna i exil i Göteborg och alla andra har vi roligt nästan jämt. Sen md paret Silver-Fridvall, paret Logara, nya och gamla jobbkompisar, flera andra kompisar från förr och så många andra.

Just ikväll är jag hemma och tvättar, och är alltså ”ledig” men det hör alltså till extremt ovanliga händelser.

Söndagar med hemlagade middagar hos Henke, torsdagar med pubquiz, lördagar med fester, och så allt annat övriga dagar.

Vi har varit i Göteborg, på Liseberg. Jag har varit på Bruce Springsteen-konsert med Daniel.


 

Vänner från USA

Min kompis Lauren var på besök. Vi hade så sjukt kul i 1,5 vecka, och vi var både i Halmstad, i Danmark, på Öland och i Stockholm. Där träffade vi en massa gamla vänner, som Ola, Mariana och Gaby.

Sen har jag varit uppe i Uddevalla för att hälsa på folket där.

 

Maaaat!

God mat har det blivit under många restaurangbesök, liksom hemlagade läckerheter. Bland annat har vi uppfunnit nachoplåt. Äcklig mat blev det när jag för första och sista gången testade surströmming. Ofantligt äckligt. Men nu har jag testat det i alla fall.

 

Sport

Det har varit OS, det är trevligt, även om det inte gick jättebra för Sverige. Men ett guld åtminstone.

Fotbolls-EM gick inte heller bra.

Däremot vann Henrik Lundqvist pris som NHL:s bästa målvakt. Äntligen!

Och HBK ångar på i Superettan. Förhoppningsvis blir det bara en säsong där.

 

Annat

Jag har kört gokart. Det var nice.

 

Jag har jobbat mycket, men det har varit roligt. Jag har testat att vara insändarredaktör, och nu har jag också börjat skriva igen.

 

Vädret har inte varit allt för bra. Men eftersom jag har jobbat så mycket har det inte gjort så mycket. Däremot kommer jag att få bättre väder nästa vecka, för då ska jag till Grekland. Det ska bli så härligt, och en fin avslutning på sommaren 2012.

 

Så det är inte de stora händelserna som har gjort den här sommaren, utan snarare de små, som har hänt hela tiden, varje dag. Ofta har jag kommit hem runt tre-tiden oavsett om det har varit fest eller filmkväll. Samma sak när folk har varit hos mig. Så det har inte blivit mycket tid för annat, och tyvärr inte bloggande. Men jag har haft roligt, trust me.

 

Så det jobbiga året som var tidigare, det kan ta sig nånstans. Nu är min familj och vänner helt och hållet awesome, och nu blir allt bara bättre och bättre :)