NHL Trading deadline

Det var länge sedan jag skrev om NHL, men nu måste jag skriva av mig lite om detta efter att ha kollat in de sista timmarna av trading deadline-cirkusen.

 

För det första, det var en förstklassig produktion son Aftonbladet gjorde med både textflöde och livevideo med fyra pers som pratade om allt som hände. Bra, välinformerat och intressant hela tiden.

 

Och så till traderna.

I morse tradade Rangers till sig Ryan Clowe från San José för några draftval. Verkar bra, och med kort tid kvar kändes det som att det var det enda som Rangers skulle hitta på under dagen.

Men icke.

Beskedet att Marian Gaborik hade blivit tradad var en chock. Jag kunde inte fatta det. Visst, han hade varit med i ryktena, men ändå. Och att få det här för honom! Tre okej spelare, men inget speciellt. Det vill fan till att de lyckas nu.

 

Det är inte som 2004, när tio Rangers-spelare försvann veckan innan deadline, bland andra Brian Leetch, men jag är ändå upprörd.

I natt ska jag kolla in det delvis nya laget spela mot det väldigt nya laget Pittsburgh Penguins.

Jäklar vad de har fixat till sig bra spelare. Iginla, Morrow, Jokinen, Murray. Men vi ska spöa dem!

Columbus gjorde också flera bra trader de senaste dagarna, liksom St Louis.

 

Årets NHL-säsong är på alla sätt helt motsatt mot vad man trodde i somras. Nu gäller det bara för Rangers att hålla i och ta sig till slutspel. Lycka till, Blueshirts, och lycka till i Columbus, Gaborik!

 

Bild jag tog i Madison Square Garden i januari 2010. Marian Gaborik på språng.