Härlig dag med foto, basket, telefon och sol

Fotostudion

 

Det har varit en riktigt bra dag idag!

 

Om ni kommer ihåg så var en av Laurens födelsedagspresenter från mig att bli fotad i skolans studio och få en massa porträttbilder. Idag blev den dagen när vi skulle göra det.

 

Jag kom dit först och föreberedde studion med lampor, stegar, bakgrunder, ljusdämpare och annat. Sen kom Lauren dit och hon hade med sig en massa olika ombyten. Vi körde igång och höll på rätt länge och vi hade jätteskoj.

 

Bilderna blev väldigt bra måste jag säga. Jag är nöjd med ljuset i de flesta, och ännu mer nöjd att det var bara jag som hade fixat alla ljusen. Var de stod, vilken typ av ljus, hur många. Det var väldigt roligt och nyttigt för mig att lära mig för jag har inte gjort så mycket sånt. Nu ska jag bara redigera dem i Photoshop lite och sen skriva ut några av de hundratalsbilderna jag tog och ge till Lauren. Hon har hade roligt, jag hade roligt, det var en rolig grej helt och hållet. Vi åkte sen till Starbucks och fikade och snackade.

 

Här kommer några av bilderna:

 

 

Jag har köpt en ny telefon idag! Jag är trött på att ha en tråktelefon, så nu har jag köpt en cool telefon. En Tap. Har aldrig hört talas om det märket förut. Men det är en smartphone med touch screen ed en massa coola funktioner som GPS, internet, bra filmkamera, spel, och mycket mer. Min telefon som jag har i Sverige är trasig, så då kan jag använda denna eftersom jag köpt den utan abonnemang.

 

Det har varit väldigt fint väder idag. Och i ett par veckor nu. Riktigt varmt och skönt. Nu i eftermiddag drog jag, Nima, Andy, Steven, Ludde och Franco till kyrkskolan och spelade basket. Det var riktigt skoj och vi höll på länge. Steven är ju proffs, men vi andra försökte så gott vi kunde med. Vi hade väldigt skoj.

 

Vet inte vad vi ska göra nu. Kanske äta pizza. Men jag kan sammanfatta dan och säga att det har varit sjukt roligt och en av de bästa på bra länge. Yeah.

#1 - Anton Silver

Jag tycker bilderna ser jättebra ut, Hammerby! Några tips ang. Ljussättning kan jag (i egenskap av profession, kan jag faktiskt säga) bara säga; tänk på var skuggor hamnar och ju fler ljuskällor ju fler skuggor. Tänk på att inga skuggor får hamna i objektets ansikte, hals etc (om det inte är ett formgrepp dvs) samma sak gäller skuggor bakom subjekt. Ljussättning är svårt och det gäller att prova sig fram. Man kommer ofta långt bara med ett set-light och en softbox eller en reflektor för upplättning. Jag tycker det ser bra ut i övrigt och regin är ju halva grejen!



Prova dra upp kontrasterna en aning och sänk mättnaden yttepytte så har du fina bilder i din reel!



Miss you /Anton från KS